H νέα & κορυφαία Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ με έως 421 ίππους

Η νέα GLA 45 4MATIC+ έρχεται να πάρει τη θέση της ως η κορυφαία GLA στη γκάμα της Mercedes-AMG. Σε δύο εκδόσεις έως 421 ίππους.

Βρείτε μας στο
Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Λίγο πριν το τέλος του 2019 η Mercedes είχε προχωρήσει στην αποκάλυψη της νέας γενιάς GLA με κορυφαίο “εκφραστή” της τότε την AMG GLA 35 4MATIC των 306 ίππων. Τώρα βλέπουμε το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, την Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+, η οποία θα είναι διαθέσιμη και σε έκδοση S με ισχύ έως και 421 ίππους.

Η κορυφαία Mercedes-AMG GLA φέρει το ισχυρότερο δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ευρεία παραγωγή –τον ισχυρότερο δίλιτρο, με δύο όμως turbos, τον έχει η Koenigsegg στο εκπληκτικό Gemera. Παρά τις αυστηρότατες προδιαγραφές που πληροί το 4κύλινδρο μοτέρ της Mercedes-AMG αποδίδει στη “βασική” του έκδοση 387 ίππους και 480 Nm ροπής. Στην έκδοση S της GLA 45 η ισχύς φτάνει στους 421 ίππους και η ροπή στα 500 Nm.

Η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται για τη στάνταρ έκδοση σε 4,4 δευτερόλεπτα με την S να μειώνει αυτό το χρόνο κατά ένα δέκατο στα 4,3 δευτερόλεπτα. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα για τη στάνταρ και στα 270 χλμ./ώρα για την έκδοση S. Να σημειωθεί ότι η κίνηση φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το πανίσχυρο 4κύλινδρο μοτέρ της Mercedes-AMG να ξεχωρίζει και να διαφοροποιείται έναντι της GLA 35, είναι η περιστροφή του κατά 180 μοίρες με αποτέλεσμα η πολλαπλή εξαγωγής να βρίσκεται πίσω, “μπροστά” από τον οδηγό και η εισαγωγή στο εμπρός μέρος.

Η εν λόγω διάταξη επιτρέπει, σύμφωνα με τη Mercedes βελτίωση της αεροδυναμικής, αποτελεσματικότερη ψύξη του κινητήρα αλλά και μείωση του μήκους των σωληνώσεων τόσο για την εισαγωγή όσο και για την εξαγωγή. Στα highlights περιλαμβάνεται τόσο το διπλό σύστημα του ψεκασμού -έμμεσο και άμεσο- όσο και ο twin scroll υπερσυμπιεστής καυσαερίων με τον άξονα της τουρμπίνας και της φτερωτής να εδράζεται σε ρουμελάν για περαιτέρω μείωση των τριβών. Η βαλβίδα ανακούφισης ελέγχεται ηλεκτρονικά, ενώ το turbo της Mercedes μπορεί να σηκώσει πίεση έως και 2,1 bar, τιμή επίσης κορυφαία.

Διαβάστε επίσης:Η νέα Mercedes GLA σε όλο της το μεγαλείο (mega gallery, videos)

Στον τομέα της ανάρτησης για τον εμπρός άξονα βλέπουμε γόνατα McPherson, πίσω έχουμε έχουμε άξονα πολλαπλών συνδέσμων, τα υποπλαίσια στηρίζονται απευθείας στο πλαίσιο χωρίς ενδιάμεσα σινεμπλόκ, ενώ η κρεμαγιέρα είναι μεταβλητής γεωμετρίας. H Mercedes-AMG έχει προχωρήσει και σε ενισχύσεις στο αμάξωμα (μπάρες αλλά και πλάκα κάτω από τον κινητήρα) με στόχο την αύξηση της στιβαρότητας.

Το σύστημα πέδησης της GLA 45 4MATIC+ αποτελείται από ακτινικής τοποθέτησης 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες εμπρός που συνεργάζονται με δίσκους 350 χλστ., ενώ στον πίσω άξονα βλέπουμε μονοπίστονες δαγκάνες και λεπτότερους δίσκους (22 χλστ. έναντι 32 χλστ. των εμπρός), οι οποίοι έχουν διάμετρο 33 χλστ. Στην έκδοση S οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 350 χλστ., πάχος 36 χλστ. και συνεργάζονται με δαγκάνες έξι εμβόλων.

Ο οδηγός έχει φυσικά στη διάθεση του διάφορα προγράμματα, τα οποία προσαρμόζουν τις λειτουργίες του κινητήρα-κιβωτίου αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων ανάλογα με την περίσταση και τις ορέξεις του οδηγού, ενώ στη διάθεση του έχει και Data logger, το οποίο ονομάζεται AMG Track Pace και είναι στάνταρ στην “S”. Το σύστημα αποτελεί μέρος του προηγμένου συστήματος πολυμέσων MBUX και επιτρέπει την αναλυτική αποθήκευση του γυρολόγιου σας σε μια πίστα (γύροι αλλά και τομείς), ενώ σας ενημερώνει με ιδιαίτερα απλό τρόπο -πράσινο ή κόκκινο χρώμα) αν βελτιώνετε ή όχι το χρόνο σας! To MBUX σας παρέχει επίσης και virtual… προπονητή που σας βοηθά να βελτιωθείτε! Αν με λίγα λόγια ψάχνετε για την απόλυτη GLA, θα την βρείτε ως GLA 45 4MATIC+.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr