Ηλεκτρικό δίκυκλο από τη Skoda στη Γενεύη

Το concept ηλεκτρικό δίτροχο Klement, συνιστά μια πρόταση της Skoda για τη μικροκινητικότητα του μέλλοντος

Βρείτε μας στο

Η ηλεκτροκίνηση και οι τρόποι μετακίνησης στο μέλλον, αποτελούν τους κεντρικούς άξονες που κινήθηκαν οι κατασκευαστές την 89η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με το Skoda Klement, οι Τσέχοι δείχνουν το όραμά τους για τις μετακινήσεις στο εγγύς μέλλον. Το γεγονός ότι στο δίτροχο ηλεκτρικό όχημα δόθηκε το όνομα του ενός εκ των ιδρυτών της μάρκας έχει και συμβολική σημασία, καθώς η Skoda ξεκίνησε τη δράση της κατασκευάζοντας ποδήλατα.

Το Klement θα αποτείνεται κυρίως σε άτομα νεαρής ηλικίας, που αναζητούν το ιδανικό μέσο μετακίνησης εντός πόλης. Το Klement διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 4 kW (5,4 ίπποι) στο πίσω μέρος, ενώ η τελική του ταχύτητα θα φτάνει στα 45 χλμ./ώρα. Στο εμπρός μέρος εξοπλίζεται με υδραυλικό φρένο που διαθέτει ABS και φώτα τεχνολογίας LED, ενώ πίσω διαθέτει φως για τα φρένα. Έτσι, φαντάζει ως πιο προσιτό και εύκολο στην κίνηση από ένα αυτοκίνητο, αλλά και πιο γρήγορο από ένα ποδήλατο.

Το πλαίσιο του Klement έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο, με το βάρος του δικύκλου να είναι περίπου 25 κιλά. Τα πόδια του αναβάτη θα αναπαύονται σε ειδικά πεντάλ, τα οποία βρίσκονται σε αντίστοιχη θέση με τους κάτω βραχίονες στα e-bikes. Εφόσον κινήσει τα πεντάλ προς τα εμπρός, το δίκυκλο θα επιταχύνει, ενώ το φρενάρισμα επιτυγχάνεται με την ακριβώς ανάποδη κίνηση. Σημειώνεται, πως κατά το φρενάρισμα γίνεται ανάκτηση ενέργειας στον πίσω τροχό. Ακόμη, το δίκυκλο εξοπλίζεται με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου, η καθεμιά εκ των οποίων διαθέτει 52 κυψέλες, με συνολική χωρητικότητα 1,25 Wh, ενώ η αυτονομία του υπολογίζεται στα 62 χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει η Skoda, οι μπαταρίες αφαιρούνται εύκολα και φορτίζονται σε ηλεκτρική πρίζα σπιτιού.

Το Skoda Klement προσφέρει και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, χάρη σε μια βάση smartphone που βρίσκεται στην κάθετη ράβδο πάνω από το τιμόνι του δικύκλου. Μέσω αυτής της βάσης μπορεί να γίνει είτε επαγωγική φόρτιση του τηλεφώνου, είτε χρήση υπηρεσιών όπως το Emergency Call και το Geofencing. Με το τελευταίο, ο ιδιοκτήτης μπορεί να προγραμματίσει την εμβέλεια λειτουργίας του δικύκλου, προσθέτοντας μια δικλείδα ασφαλείας για περίπτωση κλοπής.

Η έκδοση που παρουσιάστηκε στη Γενεύη ήταν concept, ωστόσο το Klement αναμένεται να βγει στην παραγωγή. Τότε, θα διαθέτει επιπλέον συστήματα υποβοήθησης και ειδικά ελαστικά με αφρό απορρόφησης κραδασμών όπως τα αθλητικά παπούτσια, με στόχο την πιο άνετη και ήρεμη κίνηση στην πόλη…

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr