Η Mazda, με αφορμή το #menoumespiti μας συμβουλεύει για το τι πρέπει να κάνουμε ώστε τα αυτοκίνητά μας να παραμείνουν σε… φόρμα, ακόμη και την περίοδο της καραντίνας (ένα θέμα στο οποίο έχουμε ήδη αναφερθεί και εμείς εδώ στο TractioN). Η ιαπωνική μάρκα λοιπόν αναφέρει στην ανακοίνωσή της τα εξής.
1. Φροντίστε να έχετε πλύνει καλά το αυτοκίνητο σας πριν το ακινητοποιήσετε. Η βρωμιά χαλάει τη βαφή. Για να μην χάσει το χρώμα την λάμψη του, καλό είναι να πλένετε το αυτοκίνητο, έστω μία φορά το μήνα. Η σκόνη που επικάθεται, αλλά ιδιαίτερα τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τον χειρότερο «εχθρό» του χρώματος, αφού φθείρουν το βερνίκι και αφήνουν θαμπές κηλίδες.
Δείτε επίσης: Αυτή η BMW έμεινε σε καραντίνα για 23 χρόνια και τώρα πωλείται
2. Βρείτε ένα κλειστό γκαράζ για να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας. Η έκθεση σε ακραίες καιρικές συνθήκες (χιόνι-βροχή το χειμώνα, ήλιος-ζέστη το καλοκαίρι) προκαλούν φθορές σε πολλά σημεία, εμφανή και μη. Εκτός αυτού, έτσι θα το προστατεύσετε καλύτερα από ενδεχόμενη κλοπή. Προσοχή: το κλειστό γκαράζ να μην έχει υγρασία, η οποία είναι πιθανό να προκαλέσει διάβρωση στο αμάξωμα.
3. Αν δεν μπορείτε να βρείτε γκαράζ επιλέξτε μέρος σκιερό. Προσοχή που θα το παρκάρετε. Αν επιλέξετε χωράφια ή πάνω από φρεάτια υπάρχει ο κίνδυνος των τρωκτικών που μπορεί να κάνουν μεγάλη ζημιά.
4. Επίσης, αν δεν μπορείτε να το έχετε σε γκαράζ, επιλέξτε να το σκεπάσετε με κουκούλα. Προσοχή όμως: η φθηνή υφασμάτινη κουκούλα μπορεί να μην προστατέψει το χρώμα. Επιλέξτε μία καλή, αδιάβροχη κουκούλα με εσωτερική επένδυση και δέσε την καλά για να μην την αφαιρέσει ο δυνατός αέρας.
5. Κλείστε τους αεραγωγούς του συστήματος θέρμανσης/ψύξης για να απομονώσετε την καμπίνα από μικροοργανισμούς και σκόνη.
6. Κάθε φορά που βάζετε σε λειτουργία το αυτοκίνητο, αφήστε να δουλέψει για μερικά λεπτά το air-condition και το καλοριφέρ για να λιπανθούν τα ελαστικά σωληνάκια και να μην ξεραθούν.
7. Γέμισε το ρεζερβουάρ καυσίμου στα ¾ ώστε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης να μην ψάχνετε για βενζινάδικο.
8. Σε μικρά διαστήματα ακινησίας, είναι καλύτερα να βάζετε εμπρός το αυτοκίνητο ανά 1-2 εβδομάδες και να το αφήνετε να δουλεύει για 5-7 λεπτά. Κατά προτίμηση, κινείστε το σε ανοιχτό δρόμο, προκειμένου να λειτουργήσει ο κινητήρας και όλα τα περιφερειακά συστήματα. Άλλωστε τα διάφορα υγρά, όπως λιπαντικά, υγρά φρένων και υδραυλικού τιμονιού, αντιψυκτικό, βαλβολίνες κιβωτίου κ.ο.κ. με τον καιρό οξειδώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους.
9. Προσοχή, αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κλειστό πάρκινγκ, αυτό θα πρέπει να αερίζεται όσο λειτουργεί ο κινητήρας – τα καυσαέρια σε κλειστό χώρο μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και θάνατο.
10. Τα ελαστικά χάνουν σιγά – σιγά μικρή ποσότητα αέρα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι για καιρό ακινητοποιημένο. Αν σκοπεύετε να το αφήσετε σταθμευμένο για αρκετό διάστημα φουσκώστε τα περισσότερο από το κανονικό. Ποτέ μην τα αφήσετε με λίγο αέρα γιατί θα αρχίσουν να φθείρονται τα λινά στα πλαϊνά, ενώ παράλληλα θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε στο δρόμο και θα «τετραγωνίσουν» με αποτέλεσμα να κάνουν έντονο θόρυβο κατά την κύλιση. Καλό είναι να γίνονται κάποια χιλιόμετρα γιατί διαφορετικά θα ξεραθούν γρήγορα, ακόμα και αν είναι καινούργια.
11. Τέλος, αφαιρέστε οτιδήποτε χρήσιμο ή πολύτιμης αξίας αντικείμενο βρίσκεται στην καμπίνα του. Έτσι ελαχιστοποιείτε τον κίνδυνο κλοπής ή θραύσης κρυστάλλων.