Σύμφωνα με τη Nissan το ειδικά τροποποιημένο X-Trail e-4ORCE e-Power ολοκλήρωσε με επιτυχία το διήμερο ράλι στις 27-28 Ιουλίου και κάλυψε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έδαφος.
Διαβάστε επίσης: Τα επαγγελματικά Nissan που διακρίθηκαν στα tests του EuroNCAP
Το 4κίνητο υβριδικό SUV με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ -ένα για κάθε άξονα- τροποποιήθηκε και προετοιμάστηκε από μια ομάδα επτά μηχανικών από το Nissan Technical Center Europe – Spain (NTCE-S) υπό την καθοδήγηση του Jonatan Gijón, από την ομάδα δυναμικής πλαισίου και του Cesar Fernández από την ομάδα ρύθμισης του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που είναι και έμπειροι και άρτια εκπαιδευμένοι οδηγοί δοκιμών Nissan.
Το X-Trail μπήκε στην κατηγορία “Open”, με σκοπό του χρόνου να συμμετάσχει στην κατηγορία “Stock”, για οχήματα που βασίζονται σε τυπικές προδιαγραφές παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό best seller SUV με 50.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο
Το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του X-Trail, με την ονομασία e-Power, δεν είχε τροποποιηθεί σε σχέση με την έκδοση παραγωγής. Οι μόνες τροποποιήσεις για τον αγώνα Baja αφορούσαν το σύστημα ψύξης, την τοποθέτηση αναβαθμισμένης ανάρτησης, την τοποθέτηση roll cage, αγωνιστική δεξαμενή καυσίμου, απογυμνωμένο εσωτερικό και εγκατάσταση υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας.
Η προετοιμασία του X-Trail για να συμμετάσχει στο Ράλι Baja Aragon ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023 αφού μια μικρή ομάδα μηχανικών που εδρεύει στο τεχνικό κέντρο της Nissan μελέτησε το X-Trail και το κινητήριο σύνολο του. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, είχε την δυνατότητα να αγωνιστεί σε έναν αγώνα ράλι.
Αν και δεν είχε στόχο την διάκριση στον αγώνα, η μικρή ομάδα παθιασμένων μηχανικών της Nissan στη Βαρκελώνη ήταν τόσο πεπεισμένη για τις εξαιρετικές επιδόσεις και τη στιβαρότητα του συστήματος που αφιέρωσαν τα βράδια και τα Σαββατοκύριακά τους στην ανάπτυξη του σχεδίου για να μετατρέψουν το X-Trail της τυπικής παραγωγής σε αυτοκίνητο αγώνων.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα, το e-Power χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, με αποτέλεσμα μια ομαλή, απόκριση και γραμμική αίσθηση οδήγησης. Ο κινητήρας βενζίνης χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Συνολικά περισσότερες από 150.000 μονάδες οχημάτων εξοπλισμένα με e-Power έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μέχρι σήμερα.