Πετρελαιοκίνηση: Το τέλος που δεν θα έρθει

Βρείτε μας στο

Το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης κάθε χρόνο στις αρχές του Μάρτη σηματοδοτεί την έναρξη της γιορτής των εκθέσεων, στις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκθέτουν νέα μοντέλα, ιδέες σε μορφή concept και τεχνολογίες γύρω από την εξέλιξη.

Είχα την τύχη να βρεθώ και πάλι στη Γενεύη και να ενημερωθώ για ό,τι καινούργιο έρχεται, από πλευράς τόσο σχεδιασμού όσο και τεχνολογιών. Πλησιάζοντας ημερολογιακά στις νέες απαιτητές προδιαγραφές σχετικά με την επιπλέον μείωση των ρύπων, οι εταιρείες δείχνουν τον δρόμο που σκοπεύουν να ακολουθήσουν, ελπίζοντας η δική τους ιδέα να επικρατήσει στην αγορά.

Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έρχεται διαρκώς πιο κοντά, έχοντας όμως ακόμη δρόμο να διανύσει όσον αφορά τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης και την αύξηση της αυτονομίας. Σε αυτούς τους δύο τομείς οι εταιρείες προσπαθούν σκληρά. Το υδρογόνο έχει δικούς του υποστηρικτές, όπως και η ιδέα του plug-in hubrid.

Υπάρχουν όμως και κατασκευαστές, όπως η Mazda για παράδειγμα, που έχουν δισταγμούς σχετικά με τη λύση της ηλεκτροκίνησης και πιστεύουν ακράδαντα πως δεν έχει έρθει το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι έχουν την ικανότητα να κρατούν ζωντανή την έννοια «fun to drive». Η τεχνολογία που εξελίσσει η Mazda ακούει στο όνομα SkyActive και έχει διάφορα στάδια εξέλιξης με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και φυσικά των ρύπων.

Το 2020 θα ξεκινήσουν οι κινητήρες SkyActive δεύτερης γενιάς και πέντε χρόνια αργότερα θα είναι έτοιμη η τρίτη γενιά εξέλιξης, που θα μειώσει την κατανάλωση κατά περίπου 30% και έπεται συνέχεια. Αν και η Mazda είναι ένας πολύ μικρός κατασκευαστής, εν τούτοις δείχνει να μην θέλει να παραδοθεί αμαχητί στην ηλεκτροκίνηση και στις υπόλοιπες τεχνολογίες.

Ανακοίνωσε τα σχέδιά της και έδωσε υπόσχεση να κάνει τόσο τους βενζινοκινητήρες όσο και τους πετρελαιοκινητήρες ακόμη πιο αποτελεσματικούς από ό,τι σήμερα, με την κυκλοφορία του SkyActiv-X. Ιδιαίτερα τους πετρελαιοκινητήρες με πολύ χαμηλότερες καταναλώσεις και πολύ καλύτερες εκπομπές ρύπων. Σε επιβεβαίωση της παραμονής των πετρελαιοκινητήρων στην παραγωγή ήρθε και η πρόταση της Mercedes για plug-in hubrid σε συνδυασμό με κινητήρα πετρελαίου.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr