Κι όμως… Τα κοντέρ των αυτοκινήτων «κλέβουν». Πόσο όμως και γιατί;

Έχετε παρατηρήσει ότι το κοντέρ του αυτοκινήτου δείχνει υψηλότερη ταχύτητα από την πραγματική; Υπάρχει λόγος που γίνεται κάτι τέτοιο, ώρα να τον μάθετε...

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε συχνά κάποιο σύστημα πλοήγησης, θα έχετε παρατηρήσει απώλειες στην στιγμιαία ταχύτητα σε σχέση με την αναγραφόμενη στον πίνακα οργάνων. Ποια από τις δύο είναι η πραγματική, αυτή της συσκευής ή αυτή του κοντέρ; Υπάρχει λόγος που υπάρχει απόκλιση;

Διαβάστε επίσης: Οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου. Δημιουργεί βλάβη;

Ο ευκολότερος τρόπος για να παρατηρήσετε αυτό το φαινόμενο είναι η ενεργοποίηση της πλοήγησης από εξωτερική πηγή (πχ. κινητό ή ακόμη καλύτερα σε μία εξωτερική/φορητή μονάδα GPS). Σε έναν αυτοκινητόδρομο, κινούμενοι με υψηλή ταχύτητα, θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει απόκλιση στην ταχύτητα που καταγράφεται. Μάλιστα, δε θα λέγαμε ότι η διαφορά είναι αμελητέα, ούτε στα πλαίσια του σφάλματος.

Πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο και μάλιστα ρυθμίζεται από σχετικό νόμο. Τα κοντέρ των αυτοκινήτων δείχνουν πάντα ότι κινούμαστε με αυξημένη ταχύτητα σε σχέση με την πραγματική. Σύμφωνα με το άρθρο ECE R39 της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (παράγραφος 5.4), όλα τα κοντέρ απαγορεύεται να δείχνουν χαμηλότερη από την πραγματική ταχύτητα.

Ταυτόχρονα, ο νόμος επιβάλλει ως ανώτατο όριο απεικόνισης στον πίνακα οργάνων το 10% συν 4 χλμ./ώρα. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι όταν κινείστε σε αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο μπορεί να δείχνει ταχύτητα έως και 114 χλμ./ώρα. Αυτός είναι και ο λόγος που «κλέβει» πάντα προς τα πάνω.

Σου άναψαν τα λαμπάκια; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Δεδομένου ότι ακόμα και η φθορά των ελαστικών ή η πίεση μεταβάλλουν τη διάμετρο του τροχού, οι κατασκευαστές ρυθμίζουν το κοντέρ να δείχνει υψηλότερη ταχύτητα. Ωστόσο, η ένδειξη της απόστασης που διανύει το αυτοκίνητο είναι υπολογισμένη ώστε να απεικονίζεται με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Έχετε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο; Πατώντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, θα αισθανθείτε ένα "σκαλοπάτι". Ας γνωρίσουμε το "μυστικό" κουμπί κάτω από το γκάζι......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη