Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά στην ανάπτυξη συστημάτων υδρογονοκίνησης η BMW, δίνοντας «ψήφο εμπιστοσύνης» στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Σημαντικός είναι και ο ρόλος της Toyota στην εξέλιξη, με τους δύο κολοσσούς να βρίσκονται σε στενή συνεργασία.
Διαβάστε επίσης: Οι κυψέλες υδρογόνου της Toyota… σήκωσαν άγκυρες! (+video)
Η ενασχόληση της βαυαρικής φίρμας με τη συγκεκριμένη τεχνολογία ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο της εγχείρημα ήταν η BMW 520h. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να λειτουργεί είτε με βενζίνη είτε με υγρό υδρογόνο. Ακολούθησαν κι άλλες προσπάθειες σε επίπεδο πρωτότυπου αυτοκινήτου. Τελευταία ήταν η BMW Hydrogen 7 εν έτει 2007.
Στις παραπάνω περιπτώσεις, το υδρογόνο χρησιμοποιούνταν ως υγρό καύσιμο σε ειδικά διαμορφωμένους κινητήρες καύσης. Η πρώτη φορά που είδαμε εφαρμογή της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου σε αυτοκίνητο της BMW ήταν το 2013, με ένα concept car που βασιζόταν στο i8. Ακολούθησε η BMW Σειρά 5 GT δύο χρόνια αργότερα.
Κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, με την βαυαρική εταιρεία να ετοιμάζει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής σε συνεργασία με την Toyota. Όπως μας ενημέρωσε ο Jurgen Guldner, αντιπρόεδρος του τομέα κυψελών καυσίμου της γερμανικής εταιρείας, το 2022 θα δούμε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής αυτού του είδους. Θα βασίζεται στην X5 και σε πρώτη φάση η BMW i-Hydrogen NEXT θα παραχθεί σε λίγες μονάδες. Προς το 2025 υπολογίζεται να ξεκινήσει η διαθεσιμότητα του μοντέλου και η μαζική παραγωγή.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα εξοπλίζεται με σύστημα κυψελών καυσίμου, το οποίο θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια 125 kW (170 ίπποι). Η εμπειρία της Toyota στον συγκεκριμένο τομέα παίζει καθοριστικό ρόλο, μιας και υπάρχει υψηλή τεχνογνωσία στις κυψέλες καυσίμου από τους Ιάπωνες. Η αρχή λειτουργίας βασίζεται στη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το σύστημα εξοπλίζεται με δύο πανίσχυρες δεξαμενές καυσίμου, οι οποίες σύμφωνα με τον Jurgen Guldner γεμίζουν σε μόλις τέσσερα λεπτά. Η χωρητικότητα αγγίζει τα έξι κιλά υδρογόνου, τα οποία αποθηκεύονται υπό πίεση 700 bar. Ασφαλώς υπάρχει και η μπαταρία υψηλής ισχύος πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα με τη συνδυαστική ισχύ να αυξάνεται στα 275 kW (374 ίπποι) και την αυτονομία στα 500 χιλιόμετρα.
Διαβάστε επίσης: Νέα 2η ηλεκτρική γενιά Toyota Mirai που εκπέμπει… νερό!
Γιατί όμως κυψέλες υδρογόνου και όχι μπαταρίες; Ο Jurgen Guldner τονίζει ότι οι δύο τεχνολογίες θα συμβαδίζουν. Τα πλεονεκτήματα της πρώτης είναι ο γρήγορος εφοδιασμός και η μεγάλη αυτονομία. Συνεπώς, σε πρώτη φάση θα την δούμε σε ογκώδη αυτοκίνητα που διανύουν πολλά χιλιόμετρα. Η μακροχρόνια παραγωγή θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα δίκτυα ανεφοδιασμού, το κόστος του υδρογόνου και τη ζήτηση της αγοράς.