“Volvo CSI”: Μισός αιώνας στις επάλξεις

Μισός αιώνας στην υπηρεσία της ασφάλειας: Η Ομάδα Έρευνας Ατυχημάτων της Volvo Cars γιορτάζει τα 50 της χρόνια. Ας διαβάσουμε περισσότερα για αυτήν.

Το γνωρίζατε πως η Volvo έχει την δική της ομάδα… CSI; Και όμως είναι πραγματικότητα και δραστηριοποιείται εδώ και μισό αιώνα πλέον. Συγκεκριμένα, στη Volvo Cars η ομάδα αυτή είναι γνωστή ως “οι εσωτερικοί ντετέκτιβ” της εταιρείας, αλλά και ως η ομάδα CSI της σουηδικής εταιρείας αυτοκινήτων, τίτλος που παραπέμπει στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά.

Σύμφωνα με την Volvo, “οι ερευνητές ατυχημάτων της Ομάδας Έρευνας Ατυχημάτων της Volvo Cars, που φέτος γιορτάζει τα 50 της χρόνια, είναι ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα, προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι η Volvo Cars αντλεί γνώση από πραγματικά ατυχήματα και βελτιώνει συνεχώς τα αυτοκίνητά της”.

“Η σκληρή δουλειά της Ομάδας Έρευνας Ατυχημάτων επιτρέπει στη Volvo Cars να διασφαλίσει ότι ένα τραγικό οδικό ατύχημα μπορεί να αποφέρει και κάτι καλό: ακόμη πιο ασφαλή αυτοκίνητα», δηλώνει η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm), επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre. «Αναλύοντας με λεπτομέρεια ό,τι συνέβη στη διάρκεια κάθε φάσης ενός ατυχήματος, η ομάδα παρέχει ζωτικές πληροφορίες για το τι μπορεί να βελτιωθεί στα αυτοκίνητά μας».

Η ομάδα λειτουργεί από το 1970. Οποτεδήποτε συμβεί ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα Volvo γύρω από το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, νύχτα ή μέρα, οι άνθρωποί της ειδοποιούνται και φτάνουν ταχύτατα επιτόπου. Με την άφιξή τους, αρχίζουν την έρευνα και καταγράφουν την ακολουθία των συμβάντων με τη μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια.

Αυτό σημαίνει ότι κάνουν ερωτήσεις. Πόσο ισχυρή ήταν η σύγκρουση; Πόσο γρήγορα ενεργοποιήθηκαν τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας; Πώς είναι οι επιβάτες; Άλλες ερωτήσεις περιλαμβάνουν: Πώς ήταν ο καιρός; Ποια ώρα συνέβη; Σε τι κατάσταση βρισκόταν η σήμανση του δρόμου;

Με την επιστροφή στο γραφείο, η δουλειά συνεχίζεται: Η ομάδα ζητά αναφορές της αστυνομίας που είναι δημόσια προσβάσιμες, επικοινωνεί με τον οδηγό και, όταν είναι εφικτό, εξετάζει το αυτοκίνητο. Προσπαθεί επίσης να αντιληφθεί το πώς ο οδηγός βίωσε το ατύχημα, μια διαδικασία στην οποία εμπλέκονται οι ειδικοί συμπεριφορικής επιστήμης του Volvo Cars Safety Centre.

Στο τέλος, η ομάδα θα ζητήσει από τους ανθρώπους που εμπλέκονται στο ατύχημα το ιατρικό τους αρχείο, ώστε να καταγράψει κάθε τραυματισμό που συνέβη. Τα στοιχεία αναλύονται από ειδικούς της βιομηχανικής επιστήμης, σε συνεργασία με φυσικούς, ώστε να εξακριβωθούν οι ακριβείς αιτίες των τραυματισμών.

Όλη η γνώση και τα δεδομένα που συγκεντρώνονται κωδικοποιούνται και αποπροσωποποιούνται. Τα συμπεράσματα της έρευνας κοινοποιούνται στις ομάδες εξέλιξης προϊόντων της Volvo, που τα χρησιμοποιούν για να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες στα επόμενα αυτοκίνητα. Η ομάδα επίσης αναγνωρίζει ζητήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν σήμερα, επιτρέποντας στη Volvo Cars να παραμείνει στην πρωτοπορία των εξελίξεων στην ασφάλεια.

Κάθε χρόνο, η ομάδα ερευνά περίπου 30 έως 50 ατυχήματα από κοντά. Ωστόσο, ατυχήματα συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο και είναι δύσκολη η επιτόπου έγκαιρη πρόσβαση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, και στο μέγιστο δυνατό βαθμό, οι ντετέκτιβ εργάζονται για τη χαρτογράφηση των ατυχημάτων με την υποστήριξη προσωπικού της Volvo και υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης που βρίσκονται κοντά στο σημείο.

Επιπλέον, η ομάδα χρησιμοποιεί άλλες πηγές πληροφόρησης, όπως δημόσιες βάσεις δεδομένων για ατυχήματα σε όλο τον κόσμο, ώστε να εξασφαλίσει ότι πραγματοποιείται κάθε αναγκαία ενέργεια.

«Η Ομάδα Έρευνας Ατυχημάτων είναι κάθε άλλο παρά μοναδική πηγή ερευνητικών δεδομένων για τους ειδικούς μας στην ασφάλεια, αλλά παίζει σημαντικό ρόλο για να εμβαθύνουμε και να κατανοήσουμε τις λεπτομέρειες», προσθέτει η Μαλίν Έκχολμ. «Ατυχήματα εξακολουθούν να συμβαίνουν, αλλά στις μέρες μας οι συνέπειες είναι πιο ήπιες και οι σοβαροί τερματισμοί πιο σπάνιοι από ό,τι στο παρελθόν».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέσα από τέσσερα στάδια αξιολόγησης θα περνούν πλέον τα αυτοκίνητα! Δείτε τις αλλαγές που έρχονται στις δοκιμές του Euro NCAP από το 2026......
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, το SUV Volvo EX90 συνέχισε στην παράδοση της εταιρείας και αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια....
Περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο και αποφυγή πρόστιμων υπέρβασης του ορίου ταχύτητας με σύμμαχο το σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας......
Η διαγράμμιση των δρόμων μοιάζει αυτονόητη στις μέρες μας, δεν ήταν όμως έτσι ανέκαθεν. Ας δούμε λοιπόν πως προέκυψε, ποιος την σκέφτηκε και με ποια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη