Η οδική ασφάλεια στις μεταφορές δεν αφορά μόνο τα επιβατικά μοντέλα αλλά και τα επαγγελματικά και οι οδηγοί τους θα πρέπει να απολαμβάνουν επίπεδα “προστασίας” που είναι ανάλογα με εκείνα των επιβατικών, σύμφωνα με τον Euro NCAP.
Διαβάστε επίσης – Μεγάλη αλλαγή στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP – Πέντε αστέρια μόνο εάν…
Ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκίμασε για πρώτη φορά τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που υποβοηθούν τον οδηγό ενός van να αποφύγει ένα ατύχημα, ο οποίος είναι και ο κύριος τομέας αξιολόγησης του Euro NCAP για τα επαγγελματικά, σε αντίθεση με τα επιβατικά όπου αξιολογούνται και σε άλλους τομείς.
Ο λόγος πίσω από αυτές τις δοκιμές βρίσκεται στις στατιστικές που δείχνουν ότι στα τροχαία ατυχήματα που αφορούν van το “τίμημα” είναι συνήθως σημαντικά βαρύτερο για την “άλλη πλευρά”, δηλαδή τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων και τους επιβαίνοντες στα ιδιωτικής χρήσης μοντέλα.
Σύμφωνα με τον NCAP, που θέλει να δει περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και στις μεγαλύτερες κατηγορίες van να τοποθετούνται από τους κατασκευαστές, ο νέος γύρος δοκιμών είναι πολύ σημαντικός καθώς δείχνει τα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν τα van που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Συγκεκριμένα ο Euro NCAP αξιολόγησε το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) των επαγγελματικών van και την αποτελεσματικότητά του ξεχωριστά στην αντιμετώπιση άλλων οχημάτων, πεζών και ποδηλατών. Αξιολόγησε επίσης την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, διατήρησης ορίου ταχύτητας αλλά και των συστημάτων που επιτηρούν τον οδηγό.
Η αξιολόγηση έρχεται λίγους μήνες πριν τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι και αυστηρότεροι κανονισμοί για την ασφάλεια των επαγγελματικών van που θα υποχρεώνει τους κατασκευαστές να τοποθετούν περισσότερα συστήματα ασφάλειας στον στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων τους.
Πάμε να δούμε πώς τα πήγαν τα μοντέλα που αξιολόγησε ο οργανισμός με την ανώτατη επίδοση που μπορούν να επιτύχουν να είναι η Πλατινένια Αξιολόγηση. Να σημειωθεί ότι όλα τα μοντέλα του ομίλου Stellantis αξιολογήθηκαν το ίδιο καθώς μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και συστήματα.
Citroen Berlingo – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 62%
AEB -Αυτοκίνητο: 13,2/30
AEB -Πεζός: 4,8/10
AEB -Ποδηλάτης: 0,6/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 11,5/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
Fiat Doblo – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 62%
AEB -Αυτοκίνητο: 13,2/30
AEB -Πεζός: 4,8/10
AEB -Ποδηλάτης: 0,6/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 11,5/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
Mercedes Citan – Πλατινένια Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 87%
AEB -Αυτοκίνητο: 26,5/30
AEB -Πεζός: 6,9/10
AEB -Ποδηλάτης: 8/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 18,8/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 12,1/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
Opel Combo – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 62%
AEB -Αυτοκίνητο: 13,2/30
AEB -Πεζός: 4,8/10
AEB -Ποδηλάτης: 0,6/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 11,5/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
Peugeot Partner – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 62%
AEB -Αυτοκίνητο: 13,2/30
AEB -Πεζός: 4,8/10
AEB -Ποδηλάτης: 0,6/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 11,5/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
Renault Kangoo – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 78%
AEB -Αυτοκίνητο: 26,8/30
AEB -Πεζός: 5,2/10
AEB -Ποδηλάτης: 8,4/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 13,8/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 14,5/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 10/15
VW Caddy Cargo – Χρυσή Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 68%
AEB -Αυτοκίνητο: 16,9/30
AEB -Πεζός: 6/10
AEB -Ποδηλάτης: 6,4/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 6,3/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15
VW ID.Buzz Cargo – Πλατινένια Αξιολόγηση
Συνολική επίδοση: 83%
AEB -Αυτοκίνητο: 25,3/30
AEB -Πεζός: 6,3/10
AEB -Ποδηλάτης: 6,5/10
Σύστημα διατήρησης λωρίδας: 17,5/20
Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: 13,4/15
Σύστημα επιτήρησης λωρίδας: 15/15