Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell έχει γίνει θεσμός και η 35η εκδοχή του, πραγματοποιήθηκε στο Mercedes-Benz World του Λονδίνου, στις αρχές Ιουλίου. Ο φετινός αγώνας, προσέλκυσε τη συμμετοχή 1.500 φοιτητών με 140 οχήματα, από 28 χώρες του κόσμου. Μεταξύ αυτών βρέθηκαν και 3 ελληνικές ομάδες (Ποσειδώνας, Προμηθέας, TUC Eco Racing), οι οποίες φρόντισαν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, πραγματοποιώντας θετικές εμφανίσεις. Για την ιστορία, νικήτρια αναδείχθηκε η Reen Team Twente από την Ολλανδία.
Υπενθυμίζουμε, πως το Shell Eco Marathon διεξάγεται με ενεργειακά αποδοτικά οχήματα, που τροφοδοτούνται με διάφορες πηγές ενέργειας. Οι πηγές αυτές εκτείνονται από παραδοσιακά καύσιμα (βενζίνης ή πετρελαίου), έως τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα (μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου). Σκοπός του διαγωνισμού, είναι να αναδειχθεί το όχημα που θα διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου.
Η νέα πίστα δυσκόλεψε την προσπάθεια των ελληνικών ομάδων, οι οποίες κλήθηκαν να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους. Παρόλα αυτά, όλες ήταν ανταγωνιστικές, δείχνοντας το υψηλό επίπεδο των φοιτητών τους.
Ας δούμε αναλυτικά πώς τα πήγαν οι ελληνικές ομάδες!
Η ομάδα “Ποσειδώνας” (Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής), παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης. Συμμετείχε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε τη 18η θέση διανύοντας 407km/kWh.
Η ομάδα “Προμηθέας” (Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου) παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος. Συμμετείχε επίσης στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και τερμάτισε στην 25η θέση, πλησιάζοντας τα 280 km/kWh. Έτσι, βελτίωσε σημαντικά την περσινή της επίδοση.
Η ομάδα “TUC Eco Racing” (Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης) παρουσίασε το εξελιγμένο όχημα πόλης Σπύρος Λούης. Έλαβε μέρος στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) και αποτέλεσε σημείο αναφοράς για κριτές και αντιπάλους, σε επίπεδο οργάνωσης και ασφαλούς εργασίας. Αφού πέρασε με επιτυχία όλους τους τεχνικούς ελέγχους και ελέγχους ασφαλείας, αποκτώντας τη δυνατότητα να αγωνιστεί εντός πίστας. Δυστυχώς, ένα σοβαρό πρόβλημα στο σύστημα παροχής ενέργειας (κυψέλη υδρογόνου) έφερε την εγκατάλειψη στον 10ο, από τους 11 συνολικά γύρους του αγώνα.
“Ο διαρκής αγώνας των τριών αυτών ομάδων για βελτίωση των αποτελεσμάτων τους μας γεμίζει με περηφάνια,” δήλωσε ο Γιώργος Χατζόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Coral Α.Ε., επίσημου licensee της Shell για την Ελλάδα. “Για ακόμα μία χρονιά έδειξαν τον καλύτερό τους εαυτό στον Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και σημείωσαν αξιόλογα αποτελέσματα, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι είναι ομάδες με αξιώσεις. Ελπίζουμε το κέφι, η δημιουργικότητα και η όρεξή τους να αποτελέσουν έμπνευση και για άλλους νέους επιστήμονες οι οποίοι θα συμβάλλουν κι αυτοί με τη σειρά τους στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία σε ό,τι κι αν επιχειρήσουν μελλοντικά”.