Χρήσιμα: Τι είναι η βαλβίδα εκτόνωσης ή αλλιώς “σκάστρα”;

Την ακούμε συχνά όταν αναφερόμαστε σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. Γνωρίζετε τι είναι η βαλβίδα εκτόνωσης ή αλλιώς σκάστρα;

Πολλοί μπορεί να την έχετε ακούσει με το όνομα βαλβίδα εκτόνωσης ή ανακούφισης, άλλοι ως σκάστρα ή Blow-off Valve. Όλα τα ονόματα παραπέμπουν στο ίδιο εξάρτημα, το οποίο είναι απαραίτητο σε κάθε κινητήρα που εξοπλίζεται με turbo.

Τεχνικό: Τι είναι το Twin-Turbo και τι το Bi-Turbo; Ποια η διαφορά τους;

Σε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, ο εισερχόμενος αέρας αφού συμπιεστεί από την φτερωτή κατευθύνεται προς τον κινητήρα. Το αν θα φτάσει στην πολλαπλή εισαγωγής, όμως, εξαρτάται από την πεταλούδα, δηλαδή από το αν πατάει το γκάζι o οδηγός ή όχι. Σε περίπτωση που η πεταλούδα είναι ανοιχτή, ο αέρας περνά στον κινητήρα. Τι συμβαίνει, όμως, στην αντίθετη περίπτωση;

Μόλις ο οδηγός αφήσει απότομα το πεντάλ του γκαζιού, κλείνει η πεταλούδα. Η φτερωτή του turbo συνεχίζει να περιστρέφεται πιέζοντας τον αέρα (λόγω αδράνειας), ο οποίος παγιδεύεται στο κύκλωμα, μιας και η πεταλούδα είναι κλειστή. Η πίεση αυξάνεται κατακόρυφα και ακριβώς εκεί αναλαμβάνει δράση η βαλβίδα εκτόνωσης. Πρόκειται για ένα εξάρτημα, το οποίο ανοίγει όταν υπερβεί η πίεση μία συγκεκριμένη τιμή. Έτσι, η υπερπίεση που δημιουργείται εκτονώνεται ώστε να προστατευτεί η φτερωτή.

Τεχνικό: Τι είναι το turbo και πως λειτουργεί; (+video)

Υπάρχουν δύο ειδών βαλβίδες ανακούφισης, η κλειστού και η ανοιχτού τύπου. Η πρώτη απαντάται στα περισσότερα αυτοκίνητα. Έχει πιο «πολιτισμένο» ήχο και επιστρέφει τον αέρα μέσα στο κύκλωμα εισαγωγής. Το θετικό στις βαλβίδες κλειστού τύπου είναι ότι διατηρούν πραγματικές τις τιμές που καταγράφει ο αισθητήρας MAF.

Σε αντίθετη περίπτωση, η σκάστρα ανοιχτού τύπου απελευθερώνει τον αέρα στην ατμόσφαιρα, χαρίζοντας έναν ξεχωριστό ήχο που για κάποιος είναι και το… ζητούμενο!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής