Το Hyundai i20 πέρασε αισίως στην τρίτη γενιά του, η οποία έρχεται να χτίσει πάνω στην εμπορική επιτυχία της προηγούμενης προσφέροντας στο κοινό της μικρής κατηγορίας ακόμη μεγαλύτερους χώρους, πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας, ήπια υβριδικές προτάσεις αλλά και τη σχέση τιμής/αξίας που χαρακτηρίζει τα μοντέλα των Κορεατών. Εμείς δοκιμάζουμε την ήπια υβριδική έκδοση με το 3κύλινδρο 1000άρι turbo μοτέρ των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σας αναφέρουμε.
Νέο “πρόσωπο” νέα δυναμικά ήθη
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai που ονομάζεται Sensous Sportiness είναι παρούσα στην 3η γενιά του i20 που καταφέρνει και κάνει άμεσα αισθητή την παρουσία του στο δρόμο. Έναντι του προηγούμενου, το νέο i20 φαίνεται να βρίσκεται στην πιο ώριμη και παράλληλα δυναμική του σχεδιαστικά γενιά. Η μεγάλη γρίλια και ο επιθετικός σε σχεδίαση προφυλακτήρας που κυριαρχείται από ακμές προσδίδει έναν εκλεπτυσμένο δυναμισμό που ενισχύεται από τα στενά φωτιστικά σώματα. Τα αντίστοιχα πίσω “αγκαλιάζουν” τις γωνίες του αμαξώματος με ένα πολύ ενδιαφέρουν σχήμα με τον δυναμισμό να τονίζεται από τη σχεδίαση του προφυλακτήρα με τον διαχύτη στο κάτω μέρος του.
Διαβάστε επίσης – Νέο Hyundai i20 N: Τούρμπο 1600άρι με 204 άλογα!
Compact αλλά ευρύχωρο
Η 3η γενιά του i20 παρουσιάζεται πιο ευρύχωρη από την προηγούμενη χάρη στις αυξημένες διαστάσεις της, αλλά και την πιο αποτελεσματική εκμετάλλευση τους. Το μήκος ανέρχεται τώρα στα 4.040 χλστ., αυξημένο οριακά κατά 4 χλστ., ενώ 30 χλστ. έχει αυξηθεί το πλάτος. Παράλληλα 10 χλστ. έχει μεγαλώσει και το μεταξόνιο και μόνο το ύψος παρουσιάζεται μειωμένο κατά 20 χλστ., κάτι που συνεισφέρει και στην πιο δυναμική εικόνα. Οι χώροι για τους πίσω έχουν αυξηθεί σύμφωνα με τους Κορεάτες, ενώ αυξημένος κατά 25 λίτρα παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών, στα 351 λίτρα συνολικά. Ρεζέρβα δεν υπάρχει καθώς εκείνο τον χώρο καταλαμβάνει η μπαταρία ιόντων λιθίου του ήπια υβριδικού συστήματος, ενώ το πάτωμα μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο επίπεδα από πλευράς ύψους.
Η αύξηση που προσέδωσαν οι Κορεάτες στις διαστάσεις της νέας γενιάς του i20 είναι άμεσα εμφανής στη καμπίνα του νέου μικρού της. Ο οδηγός κάθεται άνετα στη θέση του και απολαμβάνει σωστή εργονομία αλλά και μεγάλο εύρος ρύθμισης για τη θέση οδήγησης, ειδικά όσον αφορά στο ύψος του καθίσματος με την μέτρια πλευρική στήριξη. Μπροστά του, στην ήπια υβριδική έκδοση βρίσκεται μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες, με όμορφα και προσεγμένα γραφικά που αλλάζουν ανάλογα με την επιλογή προγράμματος (Eco, Normal και Sport) για τη διαχείριση μεταξύ άλλων και της λειτουργίας του κινητήρα. Η απόκριση της είναι ταχύτατη στις εναλλαγές των πληροφοριών, ενώ πολύ γρήγορη παρουσιάζεται και η οθόνη αφής των 8 ιντσών του multimedia συστήματος που παρουσιάζει τις πληροφορίες με απλό και κατανοητό τρόπο. Η ποιότητα συναρμογής και συναρμολόγησης βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, οι τριγμοί απουσιάζουν, ενώ τα σκληρά πλαστικά που κάνουν την εμφάνιση τους παντού στην καμπίνα του i20 θα μπορούσαν να είναι λιγότερα κάνοντας έτσι πιο απτή την ομολογουμένως πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.
Αίσθηση στενότητας δεν υπάρχει στο εσωτερικό του νέου i20 ούτε ως προς το πλάτος με τον συνοδηγό να κάθεται εξίσου άνετα, ενώ πίσω η χαμηλότερη σε σχέση με πριν οροφή θα γίνει αισθητή σε εκείνους που πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα 1,85 μ. Δύο άτομα θα κάτσουν άνετα στο πίσω κάθισμα, ενώ με μικρές παραχωρήσεις θα καθίσει ένας ακόμη με τους Κορεάτες να έχουν εκμεταλλευτεί πολύ καλά τις διαστάσεις του νέου i20.
Ήπια υβριδικό και προηγμένο
Το νέο i20 προσφέρεται από τη Hyundai με δύο διαφορετικούς κινητήρες, τον ατμοσφαιρικό MPi των 1,2 λίτρων και 84 ίππων και τον τρικύλινδρο υπετροφοδοτούμενο 1000άρη σε δύο εκδόσεις από πλευράς απόδοσης (100 και 120 ίπποι) αλλά και με τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο είναι παράλληλα διαθέσιμο με τρία κιβώτια, ένα συμβατικό μηχανικό, το νέο “έξυπνο” 6τάχυτο iMT ή όπως το hybrid μοντέλο της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Το i20 που είχαμε στη διάθεσή μας έφερε τον “1000άρη” turbo κινητήρα 100 ίππων με τη μέγιστη απόδοση της ισχύος να έρχεται στις 4.500 σ.α.λ. και να παραμένει σταθερή έως και τις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή, που δεν αλλάζει στην ισχυρότερη έκδοση αποδίδεται στις 1.500 σ.α.λ. και παραμένει σε αυτή την τιμή για ένα φάσμα 2.500 σ.α.λ. Στις επιδόσεις το Hyundai i20 χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ώρα 11,4 δεύτερα ενώ η τελική φτάνει στα 185 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η συνδυαστική κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP φτάνει στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων τα 117-121 γρ./χλμ.
Στην πράξη ο 3κύλινδρος κινητήρας λειτουργεί πολιτισμένα και λόγω της προσεγμένης τροφοδοσίας του έχει καλή απόκριση και ζωηράδα από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας. Αυτό ισχύει στο πρόγραμμα Normal και ακόμη περισσότερο στο Sport εκεί όπου το μοτέρ αποκαλύπτει όλες τις αρετές του. Στο στάνταρ πρόγραμμα Eco, όπου έμφαση δίνεται στην οικονομία, ο κινητήρας είναι αναμενόμενα πιο ράθυμος στο πάτημα του γκαζιού, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει ταχύτητες πιο νωρίς. Το κιβώτιο κρατά τις στροφές πιο ψηλά στη λειτουργία Normal μέχρι να αλλάξει σχέση, όπου και αυτό παρουσιάζεται πιο ζωντανό και φυσικό, ενώ στο Sport “τα δίνει όλα” δημιουργώντας μια σαφώς πιο δυναμική εντύπωση στον οδηγό. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η λειτουργία του ήπια υβριδικού συστήματος των 48V που μπορεί να θεωρηθεί ως ένα MHEV σύστημα “δεύτερης γενιάς”. Σβήνει και επαναφέρει τον κινητήρα ταχύτατα, τον απενεργοποιεί πριν ακόμη σταματήσετε εντελώς σε ταχύτητες κάτω από 30 περίπου χλμ./ώρα, αποθηκεύει ενέργεια στην μικρή μπαταρία όταν το θεωρεί απαραίτητο και υποβοηθά παράλληλα στις επιταχύνσεις.
Highligh του συστήματος η λειτουργία “Sailing” όπου σε συνθήκες κίνησης που το επιτρέπουν (σταθερή ταχύτητα και χωρίς το πόδι στο γκάζι) απεμπλέκει το κιβώτιο και σβήνει τον κινητήρα του i20 εξοικονομώντας έτσι το μέγιστο δυνατό καύσιμο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Ώριμο και προσεγμένο
Στο δρόμο το νέο i20 αποδεικνύει πως η δυναμική του εικόνα δεν μένει μόνο στη σχεδίαση του αμαξώματος του. Στη λειτουργία Sport αλλά και στη Normal ο turbo κινητήρας δεν προβληματίζεται στο να κινήσει σβέλτα το μικρό της Hyundai χωρίς παράλληλα να ενοχλεί με το ήχο του ακόμη και όταν οι στροφές πλησιάζουν τον κόφτη. Αυτό που όμως κάνει εντύπωση είναι ο θόρυβος που εισβάλλει στην καμπίνα από τον δρόμο, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τις χαμηλές κιόλας ταχύτητες, όταν ο δείκτης του ταχύμετρου δεν έχει ξεπεράσει ακόμη τα 60 χλμ./ώρα. Ίσως να μην γινόταν τόσο αντιληπτό αν η ποιότητα κύλισης δεν βρισκόταν στα καλά επίπεδα που είναι, όπως και η λειτουργία της ανάρτησης που παρά το σχετικά σφιχτό set up τα καταφέρνει πολύ καλά με την απορρόφηση των ανωμαλιών αλλά και τον έλεγχο του i20 στην πιο δυναμική οδήγηση. Σε αυτές τις συνθήκες ο οδηγός έχει για σύμμαχο το ακριβές τιμόνι και την καλή αίσθηση από το πεντάλ των φρένων με το i20 να παρουσιάζεται φιλικότατο υπό πίεση. Θα κινηθεί πολύ γρήγορα σε δρόμο με στροφές με τα ηλεκτρονικά συστήματα να λειτουργούν θετικά όταν ο οδηγός το παρακάνει και θα καλύψει αποστάσεις ευχάριστα χωρίς να χαρακτηρίζεται σπορ. Σε γενικές γραμμές εκπληρώνει τον σκοπό του και με το παραπάνω, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα και η ευθυβολία του είναι χαρακτηριστικές.
Η τρίτη γενιά του Hyundai i20 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Κορεάτες στην κατηγορία των μικρών και έχει τα φόντα για να συνεχίσει στο επιτυχημένο εμπορικό μονοπάτι του προηγούμενου στοχεύοντας ακόμη υψηλότερα. Εκτός από την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και την ευρυχωρία, την πιο ώριμη συμπεριφορά αλλά τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού από τη στάνταρ κιόλας έκδοση, τo i20 έχει στη φαρέτρα του και την ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας τη Hyundai “SmartSense” με την εν λόγω σουίτα να είναι διαθέσιμη από τη βασική έκδοση (διαβάστε περισσότερα γι’ αυτά εδώ). Οι τιμές για το νέο Hyundai i20 ξεκινούν από τα 12.990 ευρώ για το μοντέλο με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων και την έκδοση Fresh και από τα 19.090 ευρώ για την κορυφαία και πλήρης εξοπλισμού έκδοση Distinctive με το μοτέρ των 100 ίππων της δοκιμής, το DCT κιβώτιο και το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V.