Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που δοκιμάσαμε το Hyundai i20 N των 204 ίππων, το οποίο μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή μας πατώντας εδώ. Τώρα, στο γκαράζ του TractioN υποδεχθήκαμε το Hyundai i20 N Line των 120 ίππων, την ισχυρότερη “απλή” έκδοση δηλαδή. “Κερασάκι στην τούρτα” ήταν το πακέτο εξοπλισμού N Line, που δίνει μία γεύση από την κορυφαία έκδοση του μοντέλου.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Hyundai i10 N Line
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση που είναι και ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου της δοκιμής, δίνοντας έμφαση στα N Line στοιχεία. Η τρίτη γενιά χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη γρίλια στο εμπρός τμήμα και τα λεπτά LED φώτα ημέρας, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε φωτιστικά σώματα που “αγκαλιάζουν” το αμάξωμα και ενώνονται. H ιδιαίτερα επιθετική σχεδίαση επιτυγχάνεται με τις ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, αλλά και την αντίθεση που δημιουργεί το λευκό αμάξωμα με το μαύρο στον ουρανό, στα καπάκια των καθρεφτών και στον διαχύτη. Μιας και αναφερθήκαμε στον διαχύτη, αξίζει να αναφερθούμε και στην διπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία μάλιστα προσφέρει και έναν πιο μπάσο ήχο από τις “απλές” εκδόσεις του κορεάτικου supermini. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η τρέχουσα γενιά έχει αυξηθεί σε διαστάσεις συγκριτικά με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, πλέον το μήκος ανέρχεται στα 4.040 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος είναι το μοναδικό που έχει μειωθεί φτάνοντας στα 1.450 χλστ.
Sportive αισθητική και στην καμπίνα
Στο εσωτερικό του Hyundai i20 έχουμε ξανά αναφερθεί στο παρελθόν, οπότε αυτή τη φορά θα δώσουμε έμφαση στα στοιχεία που διαφοροποιούν την εν λόγω έκδοση. Για παράδειγμα, η μονοτονία του μαύρου χρώματος “σπάει” με κάποιες κόκκινες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα οι ραφές στο τιμόνι και τα καθίσματα, οι λεπτομέρειες στους αεραγωγούς, στον επιλογέα ταχυτήτων και στα χερούλια στις πόρτες. Επιπλέον, υπάρχουν αλουμινένια πεντάλ, αλλά και σήματα Ν σε αρκετά σημεία, όπως το τιμόνι και οι πλάτες των καθισμάτων. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών (εξοπλίζεται με Android Auto και το Apple CarPlay). Μία δεύτερη οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Το μέγεθος φτάνει τις 10,25 ίντσες, οι πληροφορίες που παρέχονται είναι ευδιάκριτες, ενώ υπάρχει και αλλαγή ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που επιλέγεται (Normal ή Sport).
Όσον αφορά στους χώρους, το Hyundai i20 N στέκεται αξιοπρεπέστατα απέναντι στον ανταγωνισμό. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με κάθε άνεση, στις πίσω θέσεις υπάρχει επαρκής χώρος για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα εκτοξεύει την πρακτικότητα. Ενδεικτικά, οι “τσέπες” στις πόρτες είναι μεγάλες, ενώ δεν απουσιάζει και μία βαθιά θήκη στο εσωτερικό του ρυθμιζόμενου υποβραχιόνιου. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και ο χώρος για τις αποσκευές, με το συγκεκριμένο Hyundai i20 που φέρει ήπια υβριδικό σύστημα να χάνει λίγο όγκο φτάνοντας στα 262 λτ. (έναντι 352 λτ. των μη ήπια υβριδικών εκδόσεων).
Κινητήρας: Σβέλτος ο τρικύλινδρος και με… σωστό ήχο!
Κάτω από το καπό του Hyundai i20 N Line της δοκιμής μας βρίσκεται ο ισχυρότερος κινητήρας της γκάμας (με εξαίρεση φυσικά το κορυφαίο N των 204 ίππων). Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο μοτέρ με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 998 κ.εκ. Η ισχύς αγγίζει τους 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή των 200 Nm ροπής έρχεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 4.000. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων iMT (υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου) και το αμάξωμα των 1.090 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 190 χλμ./ώρα. Πέρα από τις ικανοποιητικές επιδόσεις, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα “φιλικός” και για την τσέπη του οδηγού, αφού διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 6,6 λτ./100 χλμ. Η εταιρεία ανακοινώνει επίσημα μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ., νούμερο που θα δει κανείς κινούμενος αποκλειστικά σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες της τάξης των 90-110 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Είναι sportive… και το δείχνει!
Πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20, o οδηγός διαπιστώνει άμεσα ότι η άνεση και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Η εξοικείωση με το αμάξωμα έρχεται γρήγορα και η ορατότητα είναι αρκετά καλή. Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, γεγονός που αφήνει θετικές εντυπώσεις στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά σίγουρα δεν θα ικανοποιήσει στον μέγιστο βαθμό όσους αναζητούν την απόλυτη ακρίβεια και την σαφή πληροφόρηση. Η ανάρτηση της έκδοσης N Line είναι πιο σφικτή και λειτουργεί πολύ καλά (McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εξαλείφοντας ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά και έντονες κλίσεις. Τα φρένα απέδειξαν ότι έχουν αντοχή σε καταπονήσεις διαρκείας (δισκόφρενα και πίσω) και το πεντάλ διακρίνεται για την γραμμικότητά του. Όσο για τον κινητήρα, παρά την τρικύλινδρη “φύση” του παραμένει αθόρυβος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ ιδιαίτερα θετικό είναι το “τράβηγμα” από χαμηλές στροφές λειτουργίας. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σημαντική διαφορά σε σχέση με τα “απλά” Hyundai i20 έχει ο ήχος από την εξάτμιση, ο οποίος δημιουργεί Σύμμαχος στις ικανοποιητικές επιδόσεις και την οικονομία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, αφενός με την σωστή κλιμάκωση και αφετέρου με την “μακριά” έκτη σχέση.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Hyundai i20 με τον κινητήρα των 120 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων iMT με έξι σχέσεις ορίζεται στα 18.490 ευρώ έπειτα από έκπτωση ύψους 800 ευρώ. Βέβαια, για την απόκτηση την έκδοσης N Line, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος αυξάνεται στα 21.290 ευρώ (με έκπτωση ίδιου ύψους). Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως και σε αυτή την περίπτωση ισχύει εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας πέντε ετών και απεριόριστων χιλιομέτρων.