Η πιο σπορ, πιο εξελιγμένη Ducati Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ από τον κατασκευαστή με έδρα τη Μπολόνια είναι η Multistrada V4 RS, η τελευταία μέχρι στιγμής προσθήκη στην γκάμα του γνωστού μοντέλου της ιταλικής εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Νέα Ducati DesertX Rally, με το “βλέμμα” στην περιπέτεια
Ο ξεχωριστός ήχος του Desmosedici Stradale με τον ξηρό συμπλέκτη και το τελικό της Akrapovic είναι εκείνα ξεχωρίζουν οπτικά και ακουστά την V4 RS από τις υπόλοιπες, όπως επίσης η ανάρτηση της Ohlins, το αλουμινένιο μονό ψαλίδι και οι σφυρήλατες ζάντες.
Στιλιστικά, το λογότυπο RS, το οποίο γίνεται ουσιαστικό χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου, σχεδιάστηκε από το Centro Stile και εμφανίζεται στα διακοσμητικά γραφικά, στο κλειδί και στα γραφικά της οθόνης. Η λεπτή και αεροδυναμική ουρά, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενισχύει περισσότερο τον σπορ προσανατολισμό της.
Η Multistrada V4 RS είναι ένα μοντέλο στο οποίο κάθε εξάρτημα, κάθε λεπτομέρεια – από το πακέτο ηλεκτρονικών με τεχνολογία ραντάρ έως το πολύ ελαφρύ υποπλαίσιο από τιτάνιο – επιλέχθηκε με έναν μόνο στόχο: τη δημιουργία της πιο σπορ μοτοσυκλέτας τουρισμού που έγινε ποτέ.
Διαβάστε επίσης – Ducati: Οι ηλεκτρονικές της πρωτιές στους δύο τροχούς
Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες (ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο), οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό “ράμφος”, δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και γραφικά με αναφορές στο χρώμα της Desmosedici MotoGP.
Η λεπτή και ελαφριά ουρά από πολυμερές ενσωματώνει τις χειρολαβές για τον συνοδηγό και διαμορφώνει μια σπορ και εκλεπτυσμένη πλαϊνή όψη. Το πλαίσιο στήριξης της σέλας από τιτάνιο τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση. Η Ducati Multistrada V4 RS παράγεται σε αριθμημένη σειρά.
Η Multistrada V4 RS είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην οικογένεια Multistrada που υιοθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale των 1.103 κ.εκ. Για να συνδυάσει την ομαλότητα και την κανονικότητα που χαρακτηρίζει τη Multistrada με την προσωπικότητα και τα σπορ χαρακτηριστικά της Panigale και της Streetfighter, η Ducati έκανε επεμβάσεις στον V4 ώστε να αποκτήσει μια καμπύλη απόδοσης που ταιριάζει καλύτερα στη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα.
Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με την υιοθέτηση του φίλτρου αέρα από την Panigale V4 R, το οποίο είναι πιο διαπερατό και πιο σπορ, και ένα σύστημα εξάτμισης με τελικό Akrapovič που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Multistrada V4 RS.
Σε αυτή τη διαμόρφωση, πιστοποιημένος κατά Euro 5+, ο κινητήρας Desmosedici Stradale αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων, με κόφτη στις 13.500 σ.α.λ. Αυτή η τιμή επιλέχθηκε για να εγγυηθεί σπορ επιδόσεις, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την ισορροπία που πάντα ξεχώριζε τη Multistrada V4 από την πρώτη της έκδοση.
Για αξιοποίηση στο έπακρο των επιδόσεων του Desmosedici στον δρόμο, πιο σπορ και με μεγαλύτερη επιτάχυνση, η τελική σχέση μειώθηκε ενώ έχουν διατηρηθεί αμετάβλητες οι ενδιάμεσες σχέσεις μετάδοσης.
Τέλος, όπως και στις Panigale V4 SP2 και Streetfighter V4 SP2, η Multistrada V4 RS διαθέτει επίσης ξηρό συμπλέκτη STM-EVO SBK από αλουμίνιο billet, με ειδική διαμόρφωση στα ελατήρια και τα γρανάζια. Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή οδήγηση κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και των αλλαγών ταχυτήτων, συμβάλλοντας επίσης στον εμπλουτισμό του ήχου της εξάτμισης με την τυπική μεταλλική του χροιά όταν απεμπλέκεται ο συμπλέκτης.
Για τη βελτίωση της θερμότητας που εκπέμπει ο κινητήρας, ο Desmosedici Stradale έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί τους πίσω κυλίνδρους όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη, στο κιβώτιο έχει επιλεγεί η νεκρά και η θερμοκρασία κινητήρα είναι πάνω από 70 βαθμούς Κελσίου. Και πάλι με στόχο τη μεγαλύτερη άνεση, τις πιο κρύες μέρες οι αεραγωγοί που διοχετεύουν καθαρό αέρα στα πόδια του αναβάτη, μπορούν να κλείσουν. Το διάστημα συντήρησης για τον έλεγχο του διακένου των βαλβίδων στη Multistrada V4 RS είναι κάθε 30.000 χλμ.
Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τη στάνταρ τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και την ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection – BSD).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από τέσσερα προγράμματα λειτουργείας του κινητήρα (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down.
Οι ρυθμίσεις όλων των παραπάνω ελέγχονται από τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας της ιταλικής μοτοσυκλέτας Race, Sport, Touring και Urban, τα οποία, ανάλογα με τις απαιτήσεις τουε αναβάτη και τις εκάστοτε συνθήκες διαμορφώνουν και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους.
Η Multistrada V4 RS είναι επίσης εξοπλισμένη με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες.
Ο σπορ χαρακτήρας του ηλεκτρονικού πακέτου του V4 RS αναδεικνύεται και από τα νέα γραφικά στο ταμπλό, το οποίο παρουσιάζει έναν πίνακα ελέγχου στην κύρια οθόνη με λειτουργικότητα παρόμοια με το Infomode Track των Panigale V4 και Streetfighter V4.
Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS αναπτύσσεται γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση. Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από τη Multistrada V4 S και τη Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της κεφαλής του τιμονιού (25,75 μοίρες σε σύγκριση με τις 24,5) που ορίζει τις τιμές ίχνους και μεταξονίου σε συνάρτηση με τη μεγαλύτερη σπορ παρουσία της μοτοσυκλέτας, παρόμοια με την αντίστοιχη υλοποίηση στη V4 Pikes Peak.
Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini, 2,7 κιλά ελαφρύτερες από αυτές της V4 S, συνεισφέρουν στην πιο δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 εμπρός και 190/55 πίσω, προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και κορυφαία αίσθηση επαφής με το έδαφος στο κέντρο της στροφής. Επίσης, έχει υιοθετηθεί μια πιο μικρή μπαταρία για περαιτέρω μείωση του βάρους. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούνται 3 κιλά σε σύγκριση με τη Multistrada V4 Pikes Peak.
Η επιλογή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων Ohlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός συστήματος «ανά περίσταση», όπως στις Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη.
Το σύστημα, που χρησιμοποιείται ήδη στη Multistrada V4 Pikes Peak, έχει βαθμονομηθεί εκ νέου για να επιτευχθεί η καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης στη χαλαρή οδήγηση και υποστήριξης στη σπορ αντίστοιχα.
Το σύστημα πέδησης προέρχεται επίσης απευθείας από την Panigale V4. Στο μπροστινό μέρος, βλέπουμε δίσκους διαμέτρου 330 χλστ. και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema, παρόμοιες με τη Multistrada V4 S, στους οποίους προστίθενται τα τακάκια της Panigale V4. Στο πίσω μέρος το σύστημα περιλαμβάνει ενιαίο δίσκο διαμέτρου 265 χλστ. με πλευστή δαγκάνα Brembo. Η διαχείριση του συστήματος γίνεται από το Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS.
Τέλος, η νέα V4 RS προσφέρει πιο σπορ εργονομία από τη Multistrada V4, με ψηλότερα και πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ για αύξηση της μέγιστης γωνίας κλίσης. Το τιμόνι, άκαμπτα στερεωμένο για να βελτιώσει την αίσθηση οδήγησης, είναι χαμηλότερο, στενότερο και έχει λιγότερο τονισμένη καμπυλότητα.
Οι νέες, πιο μαλακές λαβές έχουν πιο σπορ σχεδιασμό. Αυτός ο εργονομικός συνδυασμός μεταφράζεται σε καλύτερη αίσθηση στη σπορ οδήγηση, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα καλό επίπεδο άνεσης.
Η νέα Multistrada V4 RS θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ σε χρώμα Iceberg White.