Οι νέες τεχνολογίες, η αυτοματοποιημένη οδήγηση αλλά και τα νέα κα ιταχύτερα δίκτυα 5G που προσφέρουν πολλαπλάσιες ταχύτητες και όγκο δεδομένων είναι πλέον εδώ και κάνουν ευκολότερη τη ζωή όλων μας. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες σε όλους τους τομείς από τους οποίους δεν απουσιάζει ούτε και εκείνος των αγροτικών μηχανημάτων. μια από τις μεγάλες ίσως εξελίξεις στον συγκεκριμένο τομέα είναι και ο απομακρυσμένος έλεγχος των γεωργικών μηχανημάτων, ο οποίος χάρη στο 5G περνά πλέον σε νέα επίπεδα. Συγκεκριμένα η φιλανδική Valtra σε συνεργασία με την εταιρία τηλεπικοινωνιών και online υπηρεσιών Elisa παρουσίασαν από κοινού ένα τηλεκατευθυνόμενο τρακτέρ, με τον χειριστή του να μπορεί να το λειτουργεί ακόμη και από την ηρεμία του σπιτιού του.
Διαβάστε επίσης: Panasonic και νέο 3D HUD με τεχνητή νοημοσύνη. Το επόμενο βήμα; (+video)
Το σύστημα των Valtra και Elisa, που βρίσκεται ακόμη σε στάδιο πρωτοτύπου, φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα την αυτόνομη οδήγηση, σύμφωνα με τις δύο εταιρίες αξιοποιώντας στο έπακρο τις τεχνολογίες 5G.
Ο τηλεχειρισμός μπορεί να γίνει ακόμη και αν βρίσκεστε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το τρακτέρ της Valtra και αυτό έγινε εφικτό μόνο χάρη στο 5G. Μέχρι τώρα και ενώ υπάρχουν ανάλογες εφαρμογές στην αγορά, ο χειριστής θα έπρεπε να κοντά στο όχημα, αφού τα δίκτυα 3G και 4G δεν επέτρεπαν με ασφάλεια τη μεταφορά του τεράστιου όγκου δεδομένων για οδήγηση σε πραγματικό χρόνο. Το 5G δίνει τώρα τη δυνατότητα στον χειριστή να νιώθει ότι το τρακτέρ αντιδρά άμεσα στις εντολές του, σα να καθόταν ο ίδιος στην καμπίνα.
Διαβάστε επίσης – Bosch: Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι έτοιμα, αλλά…
Το σύστημα των δύο εταιριών φέρει ενσωματωμένη σύνδεση 5G στο τρακτέρ της Valtra αλλά και μια κάμερα στην οροφή του αγροτικού μηχανήματος που προσφέρει θέαση 360 μοιρών.
Σε αυτό το σημείο δεν ξέρουμε πότε θα δούμε το απομακρυσμένο σύστημα ελέγχου και τηλεχειρισμού των Φιλανδών στην παραγωγή και σε ποιες εφαρμογές. Προτεραιότητα πάντως για τους ίδιους είναι να παρουσιάσουν αρχικά μια εκδοχή που θα χρησιμοποιείται σε μηχανήματα λειτουργούν σε περιοχές και μέρη που μπορούν να είναι επικίνδυνα για τον χειριστή τους.