Δοκιμή Citroen C3 Aircross Origins 1.5 BlueHDi 100 PS

Με τον οικονομικό diesel κινητήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό το Citroen C3 Aircross Origins ικανοποιεί εντός αλλά και εκτός των τειχών της πόλης.

Βρείτε μας στο
2020 Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi δοκιμή Traction


Το μικρό SUV της γαλλικής εταιρίας με τη μοντέρνα ξεχωριστή εμφάνιση αλλά και τα επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας που προσφέρει έχει καταφέρει να αποκτήσει το δικό του κοινό. Το δοκιμάζουμε στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Origins με τον BlueHDi κινητήρα των 100 ίππων και σας αναφέρουμε!

Η έκδοση “Origins” δημιουργήθηκε από τη Citroen για να γιορτάσουν οι Γάλλοι τα 100 χρόνια ζωής και να μοιραστούν αυτή τη χαρά και με το κοινό τους. Η εν λόγω έκδοση ξεχωρίζει χάρη στις μοναδικές στιλιστικές λεπτομέρειες έναντι των υπόλοιπων και από το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού της, ενώ είναι διαθέσιμη τόσο με τον κινητήρα πετρελαίου όσο και με τον PureTech βενζίνης των 1,2 λίτρων.

Διαβάστε επίσης: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS

Εξωτερικά η πρώτη διαφορά εντοπίζεται στις μαύρου χρώματος ζάντες αλουμινίου αλλά και στα φιμέ πίσω παράθυρα με την ίδια χροιά να κάνει την εμφάνιση της και στο πίσω παρμπρίζ. Παράλληλα, μπρονζέ φιλέτα πλαισιώνουν τα εμπρός φωτιστικά σώματα, ενώ σχετικά αυτοκόλλητα έχουν τοποθετηθεί τόσο στο πίσω μέρος, στα πίσω παράθυρα, στους καθρέπτες και στις πόρτες. Η εν λόγω έκδοση είναι διαθέσιμη μόνο σε λευκό, μαύρο ή γκρι μεταλλικό χρώμα, όπως το μοντέλο της δοκιμής με την οροφή σε μαύρο χρώμα.

Στην καμπίνα του C3 Aircross ξεχωρίζουν οι επενδύσεις “Chiné Grey” για τα καθίσματα, η ετικέτα “Origins” και τα πατάκια που δίνουν ένα διαφορετικό “αέρα” στην ούτως ή άλλως μοντέρνα και ξεχωριστή σχεδίαση του ταμπλό.

Πλούσιος εξοπλισμός και ανέσεις
Η Origins έχει ως “βάση” την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Shine, η οποία έναντι της βασικής προσθέτει στα στοιχεία εξοπλισμού την κάμερα οπισθοπορείας, τους εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, το Citroen Connect Box, το σύστημα πλοήγησης, αλλά και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού Active Safety Brake (ενεργό σύστημα υποβοήθησης πέδησης), το σύστημα παρακολούθησης κόπωσης του οδηγού, το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, τα αυτόματα φώτα και τον ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη.

Η Origins φέρει επίσης μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό και λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, ασύρματη φόρτιση για το κινητό, συρόμενο πίσω κάθισμα, τα προγράμματα λειτουργίας Grip Control αλλά και το σύστημα υποβοήθησης πορείας στις κατηφόρες.

Η ιδιαίτερη σχεδίαση του ταμπλό με την “παιχνιδιάρικη” διάθεση, αλλά και οι πολλές λύσεις που προσφέρει η καμπίνα του C3 στην αποθήκευση μικροαντικειμένων είναι τα πράγματα που κεντρίζουν την προσοχή του οδηγού σε δεύτερο πλάνο. Αν ο “τεμπέλης” ήταν σταθερός, μεγαλύτερος σε μέγεθος και έκρυβε έναν ακόμη αποθηκευτικό χώρο, τότε η πρακτικότητα που προσφέρει το C3 Airocross θα ήταν ακόμη καλύτερη. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα, ένα στοιχείο που αποτελεί προτεραιότητα για το μικρό SUV. Η εργονομία του ταμπλό βρίσκεται σε καλά επίπεδα με τον οδηγό να μην δυσκολεύεται παράλληλα να βρει τη θέση που του ταιριάζει χάρη στο καλό εύρος ρύθμισης του τιμονιού αλλά και του καθίσματος. Η οθόνη αφής των επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων έχει καλή απόκριση και παρουσιάζει τις πληροφορίες με εύπεπτο τρόπο, χωρίς να χρειάζεται άσκοπο ψάξιμο, ούτε από τον συνοδηγό, ενώ από αυτή ελέγχεται και ο κλιματισμός.

Άνετα θα κάτσουν οι δύο μπροστά, άνετα θα κάτσουν και οι δύο πίσω επιβαίνοντες με χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα τους αλλά και για έναν τρίτο, αν χρειαστεί. Ο πίσω διαιρούμενος πάγκος προσφέρει πολλές λύσεις καθώς η κλίση της πλάτης είναι ρυθμιζόμενη, ενώ το κάθισμα σύρεται μπρος-πίσω και έτσι μπορεί είτε να αυξήσει τον αποθηκευτικό χώρο είτε τον χώρο για τις αποσκευές. Η χωρητικότητα του τελευταίου φτάνει στα 410-520 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους και στα 1.289 με την αναδίπλωση τους.

Παραδοσιακές αξίες
O σύγχρονος BlueHDi κινητήρας πετρελαίου των 100 ίππων ταιριάζει πολύ καλά με τη “χαλαρή” φιλοσοφία και την πρακτικότητα που προσφέρει το C3 Aircross βάζοντας στο παιχνίδι και την οικονομία. Συνεργάζεται με ένα καλό μηχανικό εξάρι κιβώτιο, που επιτρέπει ακόμη και γρήγορες αλλαγές σχέσεων αν αυτό χρειαστεί και κινεί άνετα το μικρό γαλλικό SUV. Η πολιτισμένη λειτουργία του θα εκτιμηθεί σε γενικές γραμμές στους δρόμους της πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, όπως και η λογική του κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας έφτασε στα 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το δικίνητο C3 Aircross είναι ένα άνετο μικρό SUV με σαφή προτίμηση για κίνηση σε άσφαλτο που δεν θα πει όχι φυσικά ούτε στην εξερεύνηση κάποιου χωματόδρομου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά το σύστημα Grip Cotnrol θα βοηθήσουν στις χωμάτινες περιπέτειες σας με το C3 να μην προβληματίζεται στη διάσχιση με λογικές ταχύτητες. Το φόρτε του βέβαια είναι η καθημερινότητα, εκεί όπου διαπρέπει με την άνεση και την πρακτικότητα που προσφέρει. Με ένα ελαφρύ και σχετικά άμεσο τιμόνι, ένα εύχρηστο κιβώτιο και έναν ροπάτο σε απόδοση κινητήρα εκτελεί με άνεση το ρόλο του τετράροδου συντρόφου. Στον επαρχιακό το C3 Aircross θα κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια. Τα ηλεκτρονικά του συστήματα συμπληρώνουν άριστα την προοδευτική φύση του γαλλικού SUV με τον οδηγό του να νιώθει πολύ άνετα αν ακολουθήσει γρηγορότερο ρυθμό κίνησης, χωρίς ωστόσο να ξεσηκώνει. Λογικό βέβαια αφού δε έχουμε να κάνουμε με σπορ κατασκευή. Τα φρένα κάνουν επίσης καλά τη δουλειά τους με σχετικά καλή αίσθηση στο πεντάλ και γραμμικότητα στην απόδοση.

Οι τιμές για το Citroen C3 Aircross ξεκινούν από τα 16.800 ευρώ για το μοντέλο με τον PureTech κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων και 110 ίππων, στη βασική έκδοση Flair. Η εν λόγω βασική έκδοση χαρακτηρίζεται για το καλό επίπεδο εξοπλισμού της, στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, ηχοσύστημα με έξι ηχεία, έξι αερόσακοι, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

Για την ίδια έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 100 ίππων οι τιμές για το μικρό γαλλικό SUV ξεκινούν από τα 19.350 ευρώ. Για την πιο πλούσια εξοπλισμένη και περιορισμένης παραγωγής έκδοση Origins του μοντέλου της δοκιμής η τιμή ανέρχεται στα 20.290 ευρώ.

Δείτε τον Κώστα Στεφανή και την ηθοποιό Ιωάννα Παππά στο τιμόνι του Citroen C3 Aircross, στο ακόλουθο video!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr