Δοκιμή Seat Ibiza 1.0 TGI CNG 90 PS

Βρείτε μας στο

Η πορεία και το status που έχει αποκτήσει το Seat Ibiza, είναι διαρκώς ανοδικά. Αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς συμπίπτει με την άνοδο της Seat, που μεγαλώνει σε κάθε επίπεδο και σπάει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο. To Seat Ibiza παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1984 και έκτοτε, έχει συνδεθεί με την ισπανική μάρκα περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο αυτή την στιγμή στην γκάμα της. Έχοντας φτάσει αισίως στην 5η γενιά διαθέτει, χάρη και στην τεχνογνωσία του VW Group, στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι ιδιαίτερα αποδοτικοί κινητήρες και η πλειάδα εκδόσεων σε συνδυασμό με τιμές που δεν ξεφεύγουν από τα όρια της λογικής, το έχουν καταστήσει σε μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές της κατηγορίας. Εμείς για την περίσταση, οδηγήσαμε την έκδοση του 3κύλινδρου τούρμπο κινητήρα 1.0 TGI (διπλού καυσίμου δηλαδή, με φυσικό αέριο και βενζίνη) που αποδίδει 90 ίππους και συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Σύγχρονη… παράδοση
Τo Seat Ibiza είναι πλέον (μαζί και με το Leon) το πιο βαρύ όνομα που υπάρχει στην γκάμα της ισπανικής μάρκας. Σε αυτή την γενιά του ήταν το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, ενώ αμέσως μετά ακολούθησε και το αντίστοιχο SUV το Seat Arona. Σχεδιαστικά, το 5θυρο Seat Ibiza είναι σαφώς μεγαλύτερο, χωρίς να χάνει σε καμία περίπτωση τη λειτουργικότητά του. Το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει, ενώ οι δυνατότητες της πλατφόρμας έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μέγιστη εκμετάλλευση χώρου, εντός και εκτός. Οι διαστάσεις (μήκος 4.059 χλστ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1.444 χλστ.) και το μέγεθος του μεταξονίου (2.564 χλστ.), διαμορφώνουν ένα απόλυτα ικανοποιητικό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, σύνολο. Το πορτμπαγκάζ είναι 262 λίτρα (μειώθηκε από τα 355 λίτρα λόγω της ύπαρξης δεξαμενών φυσικού αερίου), ενώ στην καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 άτομα (με κάποιους περιορισμούς φιλοξενείται και πέμπτος, στη μέση του πίσω καθίσματος). Η εργονομία είναι καλή, καθώς ο οδηγός έχει άμεση πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζεται κατά την οδήγηση. Το σύστημα συνδεσιμότητας με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, είναι αρκούντως πρακτικό για κάθε χρήση, από multimedia μέχρι σύνδεση με το smartphone μέσω Bluetooth.

Φυσικά… αέριο
Το Seat Ibiza της δοκιμής μας όπως προαναφέραμε εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα ο οποίος αποδίδει 90 ίππους (και όχι 95 όπως ο βενζινοκινητήρας) από τις 4.500 έως και τις 5.500 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής από 175 Nm του βενζινοκινητήρα, από τις 1.800 έως και τις 3.800 σ.α.λ. Συνεχίζοντας με τα νούμερα, αυτό σημαίνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις η Seat ανακοινώνει μέση κατανάλωση φυσικού αερίου στα 3,8 κιλά/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 92 γρ./χλμ. Στην πράξη τώρα, εμείς είδαμε μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 4,7 κιλά/100 χλμ. Το μοτέρ είναι αρκετά πρόθυμο αρκεί να περάσεις τις 2.000 σ.α.λ., ενώ ως τρικύλινδρο έχει τον χαρακτηριστικό ήχο λειτουργίας, που συναντάμε σε όλα τα αντίστοιχα μοτέρ. Οι κραδασμοί του στο ρελαντί γίνονται αισθητοί αλλά αυτό δεν χρειάζεται να σας απασχολεί καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα start/stop και έτσι το μοτέρ δεν λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Στις αλλαγές που έχει τώρα η συγκεκριμένη έκδοση, πρέπει να αναφέρουμε πως οι δεξαμενές του CNG βρίσκονται στο πίσω μέρος του Ibiza και έχουν χωρητικότητα 14,3 kg. Αυτός είναι και ο λόγος που εκτός από την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί και αυτή του ρεζερβουάρ βενζίνης, στα 9 λίτρα από 40 λίτρα της κανονικής έκδοσης. Νούμερο που καθιστά τη βενζίνη λύση ανάγκης για να κινηθείς μέχρι το πρατήριο ανεφοδιασμού ή για να εκκινήσει το αυτοκίνητο σε συνθήκες ψύχους (στους -10ο ο κινητήρας ξεκινά με βενζίνη, ζεσταίνει τα μπεκ του CNG και αλλάζει αυτόματα καύσιμο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν). Αυξημένο όμως είναι και το βάρος, λόγω των δεξαμενών CNG στα 1.257 κιλά (με οδηγό).

Στην πράξη
Και αφού είδαμε όλες τις αλλαγές της συγκεκριμένης έκδοσης πάμε να δούμε πως είναι και από οδηγική συμπεριφορά. Το Ibiza θα το χαρακτήριζα κυρίως φιλικό ευκολοδήγητο, αλλά και πολυδιάστατο. Και αυτό γιατί νιώθει άνετα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, όπου παρουσιάζεται στιβαρό και αρκετά ήσυχο για την κατηγορία. Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης με την απόσβεση να είναι ικανοποιητική. Το κιβώτιο με τις έξι σχέσεις συγκαταλέγεται στα θετικά στοιχεία σίγουρα και με τις σωστές αλλαγές ο οδηγός βοηθά το μοτέρ να περνά περισσότερη ώρα στην ωφέλιμη περιοχή του, ανάμεσα σε 2.000 και 4.000 σ.α.λ. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και θα ικανοποιήσει κάθε σωματότυπο.

Το Seat Ibiza CNG διατίθεται αποκλειστικά σε μία έκδοση, την Style και κοστίζει 16.690 ευρώ. Δηλαδή 1.700 ευρώ επιπλέον από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης και 200 ευρώ λιγότερα από την 1.6 TDI με τους 95 ίππους. Ο εξοπλισμός του τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας είναι παραπάνω από ικανοποιητικός

Τελικά συμφέρει το CNG; Σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο 1.0 TSI Ibiza λοιπόν, η έκδοση με το CNG θα εξοικονομεί στον ιδιοκτήτη της τον χρόνο (15.000 χλμ.) περίπου 500 ευρώ (με τις σημερινές τιμές των δύο καυσίμων και με πραγματικές καταναλώσεις) και αποκλειστικά με χρήση φυσικού αερίου. Επομένως, σε περίπου τρία χρόνια και 45.000 χλμ. θα έχει κάνει απόσβεση. Αρκεί όμως να κινείται κοντά σε περιοχή που έχει πρατήριο/πρατήρια ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, γιατί ως γνωστών το δίκτυο πρατηρίων με CNG είναι περιορισμένο στην χώρα μας.