Αν κινείστε συχνά σε επαρχιακές οδούς της χώρας, σίγουρα θα έχετε δεχθεί το ευγενικό σινιάλο οδηγού προπορευόμενου οχήματος, προκειμένου να προσπεράσετε. Πρόκειται για μία γνωστή πρακτική, που γίνεται κυρίως από επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών ή λεωφορείων. Πώς αντιδράσατε σε αυτή την περίπτωση;
Χρήσιμα: Η συμβουλή για την καλή λειτουργία του κλιματισμού το καλοκαίρι
Στις περισσότερες περιπτώσεις, συνηθίζεται ο οδηγός του φορτηγού να κάνει σινιάλο στον οδηγό που ακολουθεί κουνώντας το χέρι ή ανάβοντας το δεξί φλας. Ας είμαστε ξεκάθαροι, πρόκειται για μία ευγενική χειρονομία από την πλευρά του οδηγού ενός σημαντικά πιο αργοκίνητου οχήματος.
Η ψηλή θέση οδήγησης του επιτρέπει να έχει πολύ καλύτερη ορατότητα από τον οδηγό του οχήματος που τον ακολουθεί. Έτσι, μόλις κρίνει ότι υπάρχει επαρκής χώρος για ασφαλή προσπέραση δίνει το σήμα για προσπέραση στον οδηγό που ακολουθεί. Πώς πρέπει όμως να αντιδράσει ο τελευταίος. Ακολουθεί η δική μας συμβουλή, που είναι απλή και ξεκάθαρη.
Μην εμπιστεύεσαι κανέναν!
Σίγουρα το “σινιάλο” από τον επαγγελματία οδηγό είναι μία πράξη ευγένειας και γίνεται προς διευκόλυνσή μας. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το ακολουθήσουμε πιστά. Ο οδηγός είναι πάντα αυτός που θα πρέπει να παίρνει την απόφαση να προσπεράσει ή όχι. Αυτός είναι ο μοναδικός υπεύθυνος, αυτός ξέρει τις δυνατότητες, τόσο τις δικές του, όσο και του οχήματός του. Συνεπώς, πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογήσει μόνος του τις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα εκτελέσει με ασφάλεια μία προσπέραση και να μην βασιστεί στο “σινιάλο” του οδηγού που προπορεύεται.
Διαβάστε επίσης: Γέφυρα ή καράβι στο Ρίο – Αντίρριο;
Να ξεκαθαρίσουμε ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις. Τρανό παράδειγμα κάποιες διασταυρώσεις, όπου ζητάμε από τον συνοδηγό να κοιτάξει κάποιο “τυφλό” σημείο το οποίο δυσκολευόμαστε να ελέγξουμε. Και σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να ελέγχει πάντα ο ίδιος ο οδηγός, να αξιολογεί μόνος του την κατάσταση και να παίρνει την σχετική απόφαση.
Καλοδεχούμενες οι συμβουλές, αλλά θα πρέπει να εφαρμόζετε πάντα τον εξής κανόνα: “Υπεύθυνος για κάθε κίνηση, για κάθε λήψη απόφασης είναι πάντα ο ίδιος ο οδηγός”. Μόνο μία εξαίρεση υπάρχει, όπου ο οδηγός εκτελεί “τυφλά” την εντολή τρίτου. Είναι η επιβίβαση στο πλοίο και την έχουμε αναλύσει εκτενώς σε σχετικό μας κείμενο. Συμφωνείται; Περιμένουμε στα σχόλια τη δική σας άποψη και τις εμπειρίες επί του θέματος!
Πηγή εικόνας: SHUTTERSTOCK