Η Skoda αλλάζει σελίδα

Η παρουσία της Skoda στην Γενεύη ήταν επιβλητική, καθώς η τσέχικη μάρκα με το πρωτότυπο Vision iV μας προϊδεάζει για το μέλλον της τεχνολογικά αλλά και εμφανισιακά.

Βρείτε μας στο

Το Skoda Vision iV Concept παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης και είναι το νέο δημιούργημα της τσέχικης μάρκας, το οποίο μας δείχνει πως φαντάζονται οι Τσέχοι τα SUV αυτοκίνητα στο κοντινό μέλλον.

Το πρωτότυπο της Skoda είναι ηλεκτρικό, ανήκει στην κατηγορία των SUV και όπως φαίνεται ξεκάθαρα από τις εικόνες ακολουθεί μία νέα, διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, από αυτή στην οποία μας έχει συνηθίσει η μάρκα μέχρι σήμερα.

Μεγάλοι θόλοι, έντονο ανάγλυφο και κυρίως μία διαφοροποιημένη μάσκα, η οποία διατρέχεται από μία λωρίδα LED που ενώνει τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού του. Φυσικά δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητες οι ζάντες 22 ιντσών, οι κάμερες που έχουν πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεφτών και η απουσία χειρολαβών.

Στο εσωτερικό του, το Skoda Vision iV Concept έχει να επιδείξει ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικά τιμόνι με δύο “ακτίνες”, οθόνη για τον πίνακα οργάνων και οθόνη για το σύστημα πολυμέσων καθώς και δύο αυτόνομες βάσεις για ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων. Ο χώρος αποσκευών του από την άλλη, είναι στα 550 λίτρα.

Τεχνικά τώρα, το Skoda Vision iV Concept είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στο πάτωμα MEB (ειδικά εξελιγμένο για ηλεκτρικά μοντέλα) του ομίλου VW. Το μήκος του είναι στα 4.665 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2.765 χλστ. Το τσέχικο πρωτότυπο SUV παίρνει πνοή από δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 306 ίππων (το ένα κινεί τον εμπρός άξονα και το άλλο τον πίσω), που αντλούν την ενέργειά τους από μπαταρία 83 kWh, τοποθετημένη στο πάτωμα. Η αυτονομία του είναι περίπου στα 500 χιλιόμετρα, ενώ μέσω ταχυφορτιστή θα χρειάζεται 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Τέλος, οι επιδόσεις του Skoda Vision iV Concept είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα το πρωτότυπο μοντέλο χρειάζεται μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο, μπορεί να μην έχει βλέψεις για παραγωγή, αλλά υπογραμμίζει τη διάθεση της Skoda να αλλάξει σελίδα περνώντας στην ηλεκτροκίνηση, καθώς όπως η ίδια διατείνεται, μέχρι το 2022 θα έχει παρουσιάσει συνολικά δέκα ηλεκτρικά/υβριδικά μοντέλα.