Η ανάπτυξη της αγοράς του δικύκλου στην Ελλάδα αποκτά νέα δυναμική έπειτα και από την ίδρυση του νέου Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ). Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του συνδέσμου κύριος στόχος του είναι η ισόρροπη, συνεπής και μακροπρόθεσμη διεύρυνση της αγοράς δικύκλων όλων των τύπων (κατηγορίες L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e), με όφελος που θα προκύπτει για τα μέλη του, τους αναβάτες όλων των κατηγοριών αλλά και γενικότερα του κοινωνικού συνόλου.
Ιδρυτικά μέλη του συνδέσμου είναι οι BMW Hellas, Kosmocar (Ducati), K-Motors South East Europe (KTM και Husqvarna), Motor Trend (KYMCO, Voge), Piaggio Hellas (Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, Gilera, Derbi), Teomoto (Kawasaki, Peugeot Motorcycles), Αδελφοί Σαρακάκη (Ηonda), Ηλιοφίλ (Triumph), Μοτοδυναμική (Yamaha) και Σφακιανάκης (Suzuki). Τα μέλη του συλλόγου αναμένεται να διευρυνθούν.
Ως πρώτος πρόεδρος του δ.σ. του ΣΕΜΕ ορίστηκε ο Σωτήρης Χατζίκος (Μοτοδυναμική), με αντιπρόεδρο τον Σόλωνα Κοντό (K-Motors South East Europe) και χρέη γ.γ. αναλαμβάνει ο Φώτης Δράκος της Piaggio Hellas.
Μια από τις πρώτες ενέργειες του ΣΕΜΕ είναι να προωθήσει τον διάλογο σχετικά με την υιοθέτηση της ευρωπαϊκής οδηγίας και στην Ελλάδα για οδήγηση δικύκλων έως και 125 κ.εκ. με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την Οδηγία 2006/126 για τις άδειες οδήγησης (άρθρο 6), η εξίσωση της άδειας οδήγησης Β και Α1 επιτρέπει στους κατόχους της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) να οδηγούν και ελαφριά μοτοσυκλέτα μέγιστου κυλινδρισμού 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστης ισχύος 11 kW (15 ίπποι) και με λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg. Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για τα μοτοποδήλατα, δηλαδή για τα δίκυκλα που απαιτείται άδεια οδήγησης ΑΜ.
Ο ΣΕΜΕ πιστεύει ότι η υγιής ανάπτυξη του κλάδου προϋποθέτει την ασφαλή και βιώσιμη χρήση των δικύκλων, καθώς και την αρμονική συνύπαρξή τους με όλους τους χρήστες του δρόμου. Σε αυτό το πλαίσιο, σκοπεύει να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς της πολιτικής, ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας, καθώς και της κοινωνίας των πολιτών στην Ελλάδα όπως και με αντίστοιχους θεσμικούς συνομιλητές στο εξωτερικό.
Αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τις επόμενες ενέργειες του ΣΕΜΕ, ειδικά για το παραπάνω πολύ σημαντικό θέμα που θα δώσει νέα διάσταση στις επιλογές μετακινησης των οδηγών αυτοκινήτου αλλά και τις προτάσεις του συνδέσμου στην εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας με τρόπο που να αρμόζει στην ελληνική πραγματικότητα. Επί του θέματος έχει τοποθετηθεί σε πρώτη φάση και ο ΣΕΑΑ, την πρόταση του οποίου μπορείτε να βρείτε εδώ.