Πώς η τεχνολογία χωρίς εκκεντροφόρους μειώνει τους ρύπους

Βασικό στοιχείων των κινητήρων τελευταίας γενιάς της Koenigsegg είναι η τεχνολογία Freevalve. Πώς κατάφερε να μειώσει τους ρύπους έως 60%;

Η έλευση της Koenigsegg Gemera, δημιούργησε νέα δεδομένα στον κόσμο των τρικύλινδρων κινητήρων. Κατάφερε να ξεπεράσει τους 300 ίππους στο λίτρο, αλλά ταυτόχρονα μείωσε ρύπους και κατανάλωση. «Κλειδί» της επιτυχίας ήταν, ασφαλώς, η τεχνολογία Freevalve.

Διαβάστε επίσης: Το supercar που εκθρόνισε το Toyota GR Yaris 

Τρόπους για την κίνηση των βαλβίδων χωρίς να υπάρχει εκκεντροφόρος έχουμε δει κι άλλες φορές στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα από τη Fiat. Η τεχνολογία Freevalve κάνει ακριβώς αυτό που λέει η λέξη, «απελευθερώνει» της βαλβίδες από την προδιαγεγραμμένη κίνηση που ορίζει ο εκκεντροφόρος και μεταβάλλει τη θέση πνευματικά, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες του κινητήρα.

Στην περίπτωση του κινητήρα TFG (The Friendly Giant) του Koenigsegg Gemera, είναι εφικτό να κλείσουν τελείως οι βαλβίδες από μεμονωμένο κύλινδρο ώστε να μειωθεί η κατανάλωση. Ταυτόχρονα «κόβεται» και η έγχυση της βενζίνης. Μάλιστα, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σε επόμενο στάδιο θα χρησιμοποιηθεί και «τεχνητή νοημοσύνη» που θα επιτρέπει στον κινητήρα να καταλάβει την καλύτερη στρατηγική καύσης σε μια δεδομένη στιγμή.

Διαβάστε επίσης: Alfa Romeo από τον σχεδιαστή της Koenigsegg Gemera 

Άλλο στοιχείο που μειώνει κατακόρυφα κατανάλωση και ρύπους είναι η ρύθμιση της κίνησης των βαλβίδων από την ECU ανάλογα με τις στροφές λειτουργίας και το φορτίο του κινητήρα. Μπορεί να επιτευχθεί ανά πάσα στιγμή η τέλεια «χαρτογράφηση», το πόσο και πότε θα ανοίξει η κάθε βαλβίδα ορίζεται με ακρίβεια και επιτυγχάνεται πιο αποδοτική καύση.

Τέλος, ο τρόπος λειτουργίας του συγκεκριμένου κινητήρα δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για χρήση πέραν του ενός είδους καυσίμου. Η σουηδική φίρμα ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα ανανεώσιμα καύσιμα είναι εφικτό να μηδενιστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η τεχνολογία Freevalve είναι εδώ, λοιπόν, για να δώσει μία «παράταση ζωής» στους θερμικούς κινητήρες.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε σχεδόν 28 δλ. πήγε από τα 0 στα 400 χλμ./ώρα και ξανά ακινητοποιήθηκε! Δείτε το hypercar να πηγαίνει "κόντρα" στους νόμους της φυσικής......
Με αφορμή την καταστροφή της Koenigsegg, θυμόμαστε περιπτώσεις που εξωτικά οχήματα καταστράφηκαν σε ελληνικούς δρόμους......
Με πίεση υπερπλήρωσης στα 2,2 bar και μέγιστη ισχύ 1.600 ίππων! Ο κινητήρας της Koenigsegg Jesko στον πάγκο δυναμομέτρησης......
Συνήθως έχει το σχήμα μίας "τυπικής" δεξαμενής, εδώ όμως η σχεδίαση είναι πολύ πιο ιδιαίτερη! Δείτε ποια εταιρεία κατασκευάζει αυτό το ντεπόζιτο καυσίμου......
Η ισχύς σε αυτό το Audi TT έχει εκτοξευθεί σε σχεδόν τετραπλάσια τιμή. Δείτε στο video αν μπορεί να ακολουθήσει ένα hypercar σαν την Koenigsegg...
Ένα μήνα ξαποσταίνει... και ξανά προς την κορυφή τραβά! Δείτε ποιο ρεκόρ της Koenigsegg καταρρίφθηκε πριν ένα μήνα και τώρα επέστρεψε σε αυτήν....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ

μη χρήση κράνους

Η παράβαση που έφερε πάνω από 300.000 ευρώ σε μία εβδομάδα – Τιμωρήθηκαν και συνεπιβάτες

άγνωστα σύμβολα

Χρήσιμα: Τα σύμβολα των ελαστικών και τι σημαίνουν