Κάποτε το ESP ανήκε στον προαιρετικό εξοπλισμό, το ίδιο ίσχυε ακόμα πιο παλιά για το ABS. Πλέον, όμως, αυτές και άλλες τεχνολογίες έχουν ενσωματωθεί σε όλα τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, κάποιες τεχνολογίες είναι απαραίτητες για να πωλείται ένα αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως για παράδειγμα το e-call σε περίπτωση ατυχήματος που ενσωματώθηκε σε κάθε νέο μοντέλο από το 2018 και μετά.
Διαβάστε επίσης: Πόσο μας κοστίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα στα καινούργια αυτοκίνητα;
Υπάρχουν κι άλλες τεχνολογίες – συστήματα που θα θέλαμε να γίνουν σύντομα υποχρεωτικά. Έπειτα από καθημερινή “τριβή” στις δοκιμές νέων αυτοκινήτων καταλήξαμε εδώ στο TractioN σε πέντε συστήματα που θα θέλαμε σύντομα να βρίσκονται στον βασικό εξοπλισμό κάθε νέου αυτοκινήτου που πωλείται στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά!
- Δισκόφρενα αντί για ταμπούρα: Ένας ιδιαίτερα απλός μηχανισμός που μετρά πολλές δεκαετίες στον χώρο της αυτοκίνησης (πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε πως λειτουργεί). Μπορεί σήμερα να εκλείπει, αλλά τον συναντάμε σε κάποια νέα μοντέλα. Σίγουρα η τοποθέτηση δισκόφρενων στον πίσω άξονα αυξάνει το κόστος και την επιβάρυνση στην συντήρηση, αλλά ίσως έχει φτάσει η στιγμή να μπει ένα τέλος στα ταμπούρα.
2. Κάμερα οπισθοπορείας: Καλοί οι αισθητήρες, αλλά δεδομένου ότι σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα υπάρχει πλέον μία οθόνη αφής, δεν θα ήταν πολύ δύσκολο να υπάρχει μία κάμερα οπισθοπορείας. Δεν βελτιώνει την ορατότητα μόνο στη διαδικασία στάθμευσης, μπορεί να προστατεύσει έναν πεζό που βρίσκεται πίσω μας, μιας και η ορατότητα που προσφέρει είναι πολύ καλή.
3. Real Time monitoring πίεσης ελαστικών: Γνωστό και ως TPMS, το εν λόγω σύστημα έγινε υποχρεωτικό από το 2014. Υποχρεωτική όμως είναι η προειδοποιητική λυχνία όταν κάποιο ελαστικό έχει χάσει πολύ πίεση. Θα θέλαμε να υπάρχει σε κάθε αυτοκίνητο ακριβής μέτρηση της πίεσης των ελαστικών, ώστε ο οδηγός να ξέρει πότε έχει έρθει η ώρα για έλεγχο. Είναι θέμα ασφάλειας!
4. Σύστημα ειδοποίησης νεκρής γωνίας: Είναι το σύστημα που λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες και υπάρχει μία λυχνία στον καθρέφτη για να αντιλαμβάνεται ο οδηγός ότι στην “νεκρή γωνία” υπάρχει άλλο όχημα. Πολύ μεγάλη η βοήθεια που προσφέρει στην αλλαγή λωρίδας, ενώ γίνεται σωτήριο στη νυχτερινή οδήγηση όπου πιθανόν να βρίσκεται δίπλα μας κάποιο όχημα χωρίς φώτα. Ακόμα καλύτερο είναι το σύστημα της Hyundai με κάμερα νεκρής γωνίας στον πίνακα οργάνων.
5. Full LED φωτιστικά σώματα: Η ορατότητα κατά την νυχτερινή οδήγηση είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια που παρέχει ένα αυτοκίνητο. Τα Full LED φώτα κάνουν “τη νύχτα μέρα” και σίγουρα θα θέλαμε να υπάρχουν στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων και ακόμη καλύτερα να έχουν και αυτόματη λειτουργία, ώστε να μην τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς. Στις μέρες μας, στις περισσότερες περιπτώσεις συναντάμε την τεχνολογία Xenon στην μεσαία σκάλα, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που υπάρχουν οι “old school” λάμπες αλογόνου για την μεγάλη σκάλα.