Μπορεί η Ελλάδα να έχει καταγράψει σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων της από το 2010 έως το 2018, ωστόσο ο δρόμος για το μηδενισμό τους είναι ακόμη μακρύς, όπως αποδεικνύουν οι 15 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το Μάρτιο στην Αττική.
Τα στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία και τις παραβάσεις που σημειώθηκαν στην Αττική τον περασμένο Μάρτιο, που μόνο εφησυχασμό δεν προκαλούν. Μάλιστα, ο αριθμός των τροχαίων του Μαρτίου ήταν αυξημένος σε σύγκριση με το Φεβρουάριο, ενώ μικρή μεν, ουσιαστική δε, ήταν η αύξηση των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τροχαίας Αττικής, τον Μάρτιο του 2019 σημειώθηκαν στην περιοχή ευθύνης της, 460 τροχαία ατυχήματα με 556 παθόντες, ενώ καταγράφηκαν 618 παραβάσεις. Δυστυχώς, από τα 460 ατυχήματα που συνέβησαν, τα 15 εξ αυτών είχαν ισάριθμους (15) θανάσιμους τραυματισμούς. Επιπλέον, 13 τροχαία οδήγησαν σε 14 σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ τα 432 δυστυχήματα ήταν πιο ελαφριάς μορφής, προξενώντας 527 ελαφρείς τραυματισμούς.
Αντίστοιχα, το Φεβρουάριο είχαν καταγραφεί 393 τροχαία με 459 παθόντες. Τα 14 εξ αυτών ήταν θανατηφόρα, προκαλώντας ισάριθμους νεκρούς (14), ενώ 7 ακόμη ατυχήματα ήταν η αιτία 9 σοβαρών τραυματισμών. Επιπλέον, το Φεβρουάριο σημειώθηκαν 372 ατυχήματα με 436 ελαφρά τραυματίες.
Στα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων του Μαρτίου συγκαταλέγονται -σύμφωνα με την Τροχαία- η έλλειψη προσοχής κατά την οδήγηση, η παραβίαση πινακίδων και η παραβίαση κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Επιπλέον, η μη χρήση κράνους από αναβάτες αύξησε τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, καταγράφηκαν 17.299 παραβάσεις εκ των οποίων οι 594 σε βαθμό πλημμελήματος. Συγκεκριμένα, είχαμε:
- 618 περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, οι 54 από τις οποίες σε βαθμό πλημμελήματος
- 2.335 παραβάσεις ορίου ταχύτητας
- 234 παραβάσεις σε κόκκινο φανάρι
- 380 περιπτώσεις χρήσης κινητού τηλεφώνου
- 566 περιπτώσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
- 751 περιπτώσεις για μη χρήση κράνους
Ένας λόγος για την αύξηση των ατυχημάτων πιθανώς να είναι και ημερολογιακός, καθώς ο Μάρτιος έχει 31 ημέρες ενώ ο Φεβρουάριος έχει 28 ημέρες. Επιπλέον, ο Μάρτιος περιλάμβανε δύο τριήμερα (Καθαρά Δευτέρα, 25η Μαρτίου), ενώ ο Φεβρουάριος δεν είχε κανένα. Ωστόσο, αυτά δεν μπορεί να αποτελέσουν επαρκή δικαιολογία, αφού η Οδική Ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό θέμα. Στόχος όλων, πρέπει να είναι ο μηδενισμός των τροχαίων, ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες, όπως αυτοί που προαναφέραμε…