Όπως ίσως έχετε δει σε άλλα άρθρα μας, υπάρχει εταιρεία που κατέθεσε πατέντα για νέους υαλοκαθαριστήρες, ενώ ήδη κυκλοφορούν τα πρώτα αυτοκίνητα με κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες. Πρόσφατα μάλιστα η Bosch παρουσίασε το πρώτο σκιάδιο LCD, ενώ η Continental το πρώτο ηχοσύστημα αυτοκινήτου χωρίς ηχεία.
Αυτή την φορά είναι η σειρά της Magna International να παρουσιάσει την δική της εκδοχή για το μέλλον του εσωτερικού καθρέφτη. Ενός εργαλείου, το οποίο έχει παραμείνει ίδιο εδώ και δεκαετίες αν και έχει παρουσιάσει κάποια εξέλιξη. Για παράδειγμα έχει χειροκίνητη σκίαση, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια έχουμε δει και εσωτερικούς καθρέφτες με αυτόματη σκίαση.
Πλέον η Magna International φεύγει εντελώς από αυτό το concept και στην θέση του εσωτερικού καθρέφτη βάζει μία οθόνη, η οποία προβάλει εικόνα από κάμερα, που κοιτά προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
“Πρόκειται για μία τάση που έρχεται αλλά είναι νωρίς ακόμη να υιοθετηθεί αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο Keith Foote, αντιπρόεδρος μηχανολογίας της Magna Mirrors of America.
Η εταιρεία που εδρεύει στον Καναδά, μαζί με τον προμηθευτή ηλεκτρονικών Gentex, αποκάλυψαν στους καθρέπτες οι οποίοι μπορούν να αλλάξουν από την παραδοσιακή αντανάκλαση σε οθόνη ζωντανού βίντεο και φαίνεται πως τα αυτοκίνητα χωρίς καθρέφτες δεν είναι τελικά πολύ μακριά.
Η τεχνολογία Clearview της Magna δεν είναι ακόμα στην παραγωγή αν και η Gentex δήλωσε ότι το Full Display Mirror είναι διαθέσιμο για 27 μοντέλα από πέντε διαφορετικές μάρκες και ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες και με άλλες εταιρείες.
“Οι κάμερες προσφέρουν κάποια προνόμια ασφάλειας. Είναι σίγουρα πιο ασφαλείς από άποψη ορατότητας. Προσφέρουν ένα μεγαλύτερο οπτικό πεδίο. Τα γυάλινα κάτοπτρα έχουν οπτικό πεδίο 12 μοιρών, ενώ τα συστήματα παρακολούθησης κάμερας μπορούν να παρέχουν οπτικό πεδίο 50 μοιρών. Γενικά, οι βιντεοκάμερες δεν αποτελούν πλεονέκτημα το βράδυ. Η ψηφιακή εικόνα φωτίζεται κάπως καλύτερα από μια αντανάκλαση σε έναν καθρέφτη, αλλά η ποιότητα της εικόνας δεν είναι τόσο καλή όσο αυτή που προσφέρει ο καθρέφτης. Και υπάρχει το θέμα της διατήρησης της εικόνας της κάμερας, που αν λερωθεί ο φακός μειώνεται και αν έχει σταγονίδια νερού παραμορφώνεται. Η Magna κάνει πολλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, επειδή το βλέπουμε αυτό ως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια”, δήλωσε ο κύριος Foote.