Έρευνα: Ποιο σύστημα πολυμέσων αποσπά λιγότερο τον οδηγό;

Τα αποτελέσματα μιας πολύ ενδιαφέρουσας έρευνας ανακοίνωσε βρετανική εταιρία που βαθμολόγησε συστήματα πολυμέσων και ανέδειξε εκείνο που αποσπά λιγότερο τον οδηγό.

Βρείτε μας στο

Η απόσπαση του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποτέλεσε αιτία για το 15% επί του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων το 2018, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία. Στην απόσπαση του οδηγού μεγάλο ρόλο παίζει φυσικά και το σύστημα πολυμέσων που φέρει στον εξοπλισμό της η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων ως στάνταρ εξοπλισμό ή προαιρετικά.

Διαβάστε ακόμη: Honda – Καλές οι οθόνες αφής, αλλά…

Αυτός ήταν και ο λόγος που η βρετανική πλατφόρμα αγοράς αυτοκινήτου WhatCar? πραγματοποίησε τη δική της έρευνα με στόχο να ανακαλύψει πιο από τα σημερινά συστήματα πολυμέσων είναι το πιο εύχρηστο και αποσπά λιγότερο την προσοχή του οδηγού κατά την οδήγηση.

Συνολικά οι άνθρωποι της WhatCar? δοκίμασαν 20 διαφορετικά συστήματα πολυμέσων, τα οποία, σύμφωνα με τους ίδιους αποτελούν ικανό αντιπροσωπευτικό δείγμα των συστημάτων που βρίσκονται στην αγορά. Τα συστήματα δοκιμάστηκαν με την εκτέλεση έξι πραγμάτων που συνήθως κάνουν οι οδηγοί όταν βρίσκονται στο τιμόνι, όπως είναι για παράδειγμα η ρύθμιση της θερμοκρασίας στον κλιματισμό και η αλλαγή ενός ραδιοφωνικού σταθμού. Έπειτα χρονομέτρησαν το χρόνο που χρειάζεται για την εκτέλεση του καθενός από αυτά. Ο καλύτερος χρόνος βαθμολογήθηκε για κάθε προσπάθεια με άριστα το πέντε (5) με το σύνολο της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας να είναι το 30.

Η έρευνα έδειξε ότι τα συστήματα στα οποία έχουν ενσωματωθεί και φυσικά κουμπιά αποσπούν την προσοχή του οδηγού πολύ λιγότερο από ότι εκείνα που προσφέρουν έλεγχο λειτουργιών μόνο μέσω οθόνης αφής. Μάλιστα σε μερικά μοντέλα που είχαν μόνο οθόνη αφής ο χρόνος για την αλλαγή της θερμοκρασίας έφτασε ακόμη και στο διπλάσιο έναντι των συστημάτων με φυσικά κουμπιά και στο τετραπλάσιο για να μπορέσει ο οδηγός να ζουμάρει στο χάρτη του συστήματος πλοήγησης.

Σύμφωνα με την έρευνα τα ευκολότερα στη χρήση multimedia συστήματα είναι το iDrive της BMW , το σύστημα της Mercedes και το Virtual Cockpit Plus της Audi, ενώ αυτό που αποσπά περισσότερη την προσοχή του οδηγού είναι η οθόνη των 12,3 ιντσών της Lexus. Οι δοκιμές έδειξαν επίσης πως είναι προς όφελος του οδηγού να μπορεί να αλλάζει μια λειτουργία με περισσότερους από έναν τρόπους, ενώ οι φωνητικές εντολές δημιουργούν και την μικρότερη απόσπαση προσοχής από όλους τους διαθέσιμους τρόπους.

Αναλυτικά η κατάταξη των multimedia συστημάτων έχει ως εξής:

Κατασκευαστής-Μοντέλο-Σύστημα-Βαθμολογία

1. BMW Σειρά 3- Live Cockpit Professional-28
2. Mercedes-Benz CLA- οθόνη 10.25 ιντσών-27
3. Porsche Panamera E-Hybrid-Connect Plus και Porsche Communication Management-27
4. AudiQ3 Sportback-Virtual Cockpit Plus-26
5. Mazda 3- οθόνη 8.8 ιντσών και Mazda Connect-25
6. Volkswagen Passat GTE-οθόνη 8 ιντσών Composition Media-24
7. Ford Fiesta- σύστημα Sync 3 navigation και FordPass Connect –23
8. Hyundai Ioniq- οθόνη 10.25 ιντσών και Bluelink-22
9. Opel Corsa- οθόνη 10.0 ιντσών και Multimedia Navi Pro –22
10. Skoda Kamiq- οθόνη 9,2 ιντσών, φωνητικές εντολές σύστημα πλοήγησης-21
11. Jaguar XE- οθόνη with 10.0 ιντσών και Touch Pro Duo-21
12. Volvo S60- σύστημα Sensus-20
13. Toyota Corolla-Touch 2 σύστημα με Apple CarPlay και Android Auto –20
14. Nissan Juke- σύστημα Nissan Connect –19
15. Honda CR-V-οθόνη 7 ιντσών, Honda Connect και Garmin- 18
16. Lexus RX- οθόνη 12.3 ιντσών-18
17. Peugeot 508 SW-οθόνη 10.0 ιντσών, φωνητικές εντολές και 3D πλοήγηση-17
18. Skoda Citigo-e iV-οθόνη αφής και βάση κινητού- 16
19. Fiat 500X με οθόνη 7 ιντσών και Uconnect Live- 14
20. MG ZS με οθόνη 8 ιντσών – 12

 

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr