Κοιτάζοντας πιο προσεκτικά τα ελαστικά του οχήματός σας, ειδικά αν αυτά είναι καινούρια, θα διαπιστώσετε ότι κυρίως στο προφίλ του υπάρχουν κάποιες προεξοχές, οι λεγόμενες “τρίχες ελαστικών” ή “Rubber hairs”, όπως τις ονομάζουν ξένα δημοσιεύματα . Μάλιστα, υπάρχουν ακόμα και στα ελαστικά των ποδηλάτων και σίγουρα πολλοί τις “ξεριζώνατε”… απλά για να περάσει η ώρα! Πάμε να δούμε για ποιον λόγο υπάρχουν.
Δείτε επίσης: Χάνει αέρα το ελαστικό όταν λείπει το καπάκι βαλβίδας;
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτές οι τρίχες ελαστικών δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο ύπαρξης. Δεν μας δείχνουν ούτε πότε τα ελαστικά μας χρήζουν αντικατάστασης, ούτε θα συμβεί κάτι αν αρχίσουμε να τις κόβουμε επειδή δεν έχουμε κάτι καλύτερο να κάνουμε!
Τα “υπολείμματα” της κατασκευής
Οι τρίχες ελαστικών δημιουργούνται στη φάση της κατασκευής. Η πρώτη ύλη για την κατασκευή του ελαστικού, το μείγμα δηλαδή που αποτελείται κυρίως από συνθετικό καουτσούκ, τοποθετείται σε καλούπι συγκεκριμένων διαστάσεων (ανάλογα με το μέγεθος του ελαστικού που θα δημιουργηθεί) και στη συνέχεια συμπιέζεται με μεγάλη πίεση.
Σε κάθε καλούπι υπάρχουν οι λεγόμενοι αεραγωγοί διαφυγής υλικού με οπή στο μέγεθος μίας καρφίτσας. Έτσι, μόλις το ελαστικό “πρεσαριστεί” και πάρει την τελική του μορφή, υπάρχει μία μικρή διαρροή υλικού από τις οπές. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, αυτό το υλικό που περνά έξω από το καλούπι στερεοποιείται και παίρνει την εμφάνιση της γνωστής τρίχας που βλέπουμε.
Τώρα που ξέρετε ότι οι τρίχες ελαστικού δεν παίζουν τον παραμικρό ρόλο σε ένα ελαστικό, μπορείτε να δείτε στο video που ακολουθεί πως δημιουργούνται… και να συνεχίσετε να τις “ξεριζώνετε” χωρίς πρόβλημα!