Porsche 911 Turbo (993): Η τελευταία των αερόψυκτων… “Μοϊκανών”

Η Porsche 911 Turbo "993" σηματοδότησε το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για το εμβληματικό μοντέλο των Γερμανών και την την αρχή μιας άλλης.

Βρείτε μας στο
Porsche 911 Turbo 993

Με την κωδική ονομασία “993”, που την ξεχώριζε από την προηγούμενη “964” γενιά, η Porsche 911 εκείνης της γενιάς αποτέλεσε επί της ουσίας το μεταβατικό στάδιο για τους Γερμανούς από την αερόψυξη στην υγρόψυξη. Η 911 Turbo που παρουσιάστηκε το 1995 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1998 ήταν η κορυφαία έκδοση του εμβληματικού coupe επιδόσεων της γερμανικής εταιρίας από πλευράς επιδόσεων και έφερε μαζί της και άλλα στοιχεία που έδειχναν προς τη νέα κατεύθυνση της Porsche.

Όπως αναφέρουν και οι Γερμανοί κανένα άλλο μοντέλο τους των μέσων της 10ετίας του ’90 δεν παρουσιάζει με καλύτερο τρόπο τις εσωτερικές αλλαγές και τις ζυμώσεις που πραγματοποιούνταν τότε στην εταιρία. Αυτή ήταν η τελευταία αερόψυκτη 911 Turbo, η οποία ωστόσο είχε ακόμη πολλά στοιχεία που έδειχναν το μέλλον του Γερμανού κατασκευαστή. Άφηνε εν μέρει στην άκρη το μπρουτάλ χαρακτήρα των προηγούμενων υπετροφοδοτούμενων 911 και συνδύαζε τις καταιγιστικές επιδόσεις με μια πιο σοφιστικέ, εξευγενισμένη και hi-tech εικόνα σε όλα τα επίπεδα.

Στο τεχνικό κομμάτι η τελευταία αερόψυκτη 911 Turbo διέφερε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε με τον flat six κινητήρα να βρίσκεται στα καλύτερά του. Η Porsche αναφέρει χαρακτηριστικά πως μόλις το 20% επί του συνόλου των μηχανικών μερών μεταφέρθηκε από την προηγούμενη στη νέα γενιά με το υπόλοιπο 80% να έχει σχεδιαστεί από την αρχή.

Η πιο αεροδυναμική σχεδίαση και τα στρογγυλά φώτα με την έντονη κλίση είναι σίγουρα το πρώτο πράγμα που διαχωρίζει αυτή την 911 Turbo από τις προηγούμενες. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου η κίνηση μεταδίδεται και στον εμπρός άξονα και έτσι η 4κίνηση κάνει το ντεμπούτο της.

Επίσης για πρώτη φορά βλέπουμε την τοποθέτηση δύο μικρότερων υπερσυμπιεστών εξάτμισης αντί ενός μεγαλύτερο, ένα ακόμη χαρακτηστικό που “ακολουθεί” την 911 Turbo μέχρι και τις μέρες μας. Αυτή η επιλογή είναι ίσως και συμβολική για την Porsche που φέρνει στην παραγωγή τη συγκεκριμένη διάταξη μια δεκαετία μετά από την τεχνολογικά διαστημική για την εποχή της 959. Βέβαια η εφαρμογή διαφέρει στη συγκεκριμένη περίπτωση καθώς αντί της σειριακής φιλοσοφίας. Εδώ έχουμε ένα ίδιου μεγέθους turbo (K16 της KKK) για κάθε πλευρά των κυλίνδρων σε αντίθεση με το ένα μικρότερο και το ένα μεγαλύτερο της 959 που δουλεύουν σε σειρά με το δεύτερο να ενεργοποιείται ουσιαστικά στο υψηλότερο φάσμα του 6κύλινδρου boxer κινητήρα εξαλείφοντας έτσι την υστέρηση στις χαμηλές στροφές, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση ψηλά.

Τα νέα τότε και πιο προηγμένα turbos έλυναν αυτό το πρόβλημα του παρελθόντος χάρη στις ελαφρύτερες φτερωτές και τα υπόλοιπα περιστρφόμενα μέρη τους. Η απόδοση για το μοτέρ των 3,6 λίτρων έφτανε τότε στους 408 ίππους, ενώ η ροπή στα 450 Nm τα οποία αποδίδονταν μάλιστα μόλις στις 2.500 σ.α.λ. Χάρη και στην 4κίνηση τα 4,5 δευτερόλεπτα που χρειαζόταν η 911 Turbo για να φτάσει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση ήταν μια τυπική διαδικασία, ένας χρόνος που δεν χρειαζόταν οδηγό αγώνων πίσω από το τιμόνι για να επιτευχθεί. Να σημειωθεί πως προς το τέλος της παραγωγής η ισχύς του μοτέρ αυξήθηκε έως και τους 450 ίππους για την έκδοση Turbo S, η οποία έφερε και μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές.

Όλα τα παραπάνω η 911 Turbo τα κατάφερνε παρουσιάζοντας παράλληλα κάτι εξίσου εντυπωσιακό με τις επιδόσεις της: το 1995 που παρουσιάστηκε ήταν το μοντέλο παραγωγής με τους χαμηλότερους εκεμπόμενος ρύπους ανεξαρτήτως κατηγορίας και αυτό το όφειλε στο ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό διαγνωστικό σύστημα OBD-II που έκανε ίσως για πρώτη φορά την εμφάνιση τους σε μοντέλο παραγωγής.

Η Porsche 911 Turbo “993” είναι η τελευταία των “Μοϊκανών” και παρότι έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε παραμένει ένα από τα αγαπημένα μοντέλα των φίλων της γερμανικής εταιρία και σίγουρα ένα που ανεβάζει διαρκώς την αξία του και μεταξύ των συλλεκτών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr